EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Бюро на Пристанище Солун у нас

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бюро на Пристанище Солун у нас

mail06:30 | 31.10.2013прегледи 1242 коментарикоментари 0


Предстои разкриването на информационно бюро на пристанище Солун в България, съобщи ръководството на компанията-оператор Thessaloniki Port Authority SA, която притежава ексклузивното право да оперира с инфраструктурата на порта. Специализирани кадри ще отговарят на въпросите на българските предприятия с цел улесняване на работата и бизнес връзките. Предстои уточняване на подробностите, тъй като решението е било взето наскоро.

Представителите на пристанище Солун подчертаха, че цените за товар/разтоварване за приятелски държави, каквато е България, остават непроменени вече трета година.

През 2012 г. 315 000 контейнера и 4.4 милиона тона конвенционални товари са преминали през Пристанище Солун. Товаропотокът с контейнери от и до България се е увеличил близо два пъти в сравнение с 2010 г. – от 9.068 до 16.030. Тази тенденция продължава и през 2013 г., като трафикът за периода януари – август се е увеличил от 13.512 до 16.030 контейнера, което е с 29% повече в сравнение със същия период миналата година. Потокът от и до България се е превърнал в най-бързо разрастващия се в Пристанище Солун. Български превозни компании заемат голям дял от сухопътния транспорт през Пристанище Солун, а български спедиторски компании развиват тесни връзки с корабни линии, корабни агенти, спедитори и представители на Пристанище Солун.
В досегашната комуникация като проблемни зони от наша страна са били посочени митниците, прекъсванията на работата заради стачки, необходимостта от модернизация на оборудването. Според гърците тези несъвършенства са отстранени – митниците работят денонощно с намалено време за митнически процедури, обновен е целият флот на пристанището, крановете и останалата механизация, поддържаната постоянна ценова политика дава предвидимост и спокойствие за бизнеса. Все още на дневен ред стои един проблем и това е функционирането на комбиниран транспорт. Няма постоянна жп връзка с България. Самото пристанище е свързано с националната железопътна мрежа на Гърция и разполага с три локомотива, като се очакват и още нови. Портът има отлична връзка и с гръцката и европейските пътни мрежи. zoom_sss
Изграждането на депа в България, от които минимум едно в София, с добри железопътни връзки и опростени митнически процедури са важен елемент от стратегията на Пристанище Солун. По този начин ще се създадат по добри условия за бизнес в България и в региона.
Пристанище Солун проучва всички възможности да прокара нови маршрути за комбиниран транспорт от Солун през българските пристанища или да изгради логистични центрове до Черно море и централните европейски пазари.
Икономическата реалност в момента, липсата на ефективна логистика и сухопътен транспорт са пречки пред развитието на важни алтернативни маршрутни мрежи от Пристанище Солун през България до нови пазари. В близък период ще се увеличи възможността за прокарване на нови пътища или за ремонтирането на стари. Гръцкото пристанище е отворено за срещи с български компании с цел обсъждане на всякакви подобни възможности и перспективи.
Пристанище Солун е ключово за достигане до югоизточна Европа. Стратегическата му локация съчетава излаза на море с достъп до ключовите транс-европейски транспортни коридори IV и X и основните транспортни артерии в Гърция. Приоритет към момента е коридор Х заради възможността за отваряне на пазарите към и вътре на Балканския полуостров, включително и чрез пристанищата на Черно море и Дунав. От солунския порт тръгва най-краткият маршрут по море до Суецкия канал. Каналът е най-бързият път до Азия, която е най-големият износител на стоки в света. zoom_sss
Портът се разширява непрекъснато и в момента разполага с 6 кея. Пристанище Солун има свободна от такси и мита зона за транзитни товари. Разполага със складови помещения в непосредствена близост до кей 6, който поема товаро-разтоварните дейности.
Пристанището е на концесия от 2001 г. за 50-годишен период. Компанията-оператор на Пристанище Солун, е с капитал от 124 млн. евро, а дяловете й се търгуват на Атинската фондова борса (OLTH GA). 74,27 % от дружеството са собственост на гръцката държава. От 2012 година дяловете на гръцката държава се прехвърлят на Фонда за развитие на активите на Република Гърция (Hellenic Republic Asset Development Fund).
zoom_sss 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg