АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българско вино все още подценено
Имаше дълъг период на компрометиране на родните вина на световните пазари, за съжаление, от който още не сме излезли, признава енологът Неда Проданова, за БГНЕС. Защото имидж се печели трудно, конкуренцията е огромна, но се губи много лесно. В днешно време, за радост, винарските изби попаднаха при точните собственици, а повечето от тях държат на качеството и искат да произвеждат добри вина, а вече създават и собствени лозя, казва тя. Така накрая се получават автентични вина с високи качества. Но пък във всяка една изба трябва да е създаден екип, защото производството е съвместна работа, с общи критерии при дегустацията.
Мнозина се питат защо в магазините в Западна Европа най-евтините вина почти винаги са българските. Това е така, защото търговците търсят най-евтиното. И пак е въпрос на имидж. Знаете, че традиционни производители на вина, например от Франция или от Испания, не си позволяват ниски цени, а и потребителите са свикнали с това, отбелязва Неда Проданова. Докато българските вина все още не са стигнали нивото на европейското признание, казва тя.
Tweet |
|