АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българският домат - звезда в Мадрид



Българските свежи плодове и зеленчуци традиционно срещат добър прием от
търговци, кулинари и преработватели на международни изложения, заради чудесното
качество и вкус на родното производство. Но тази година страната ни има голям повод
за гордост от признанието, което български домат получи в испанската столица
Мадрид.
От 30 септември до 2 октомври там се проведе едно от най-големите търговски
изложения за пресни плодове и зеленчуци в Южна Европа – FRUIT ATTRACTION 2025.
Националното участие на България в палата 10, щанд 10А03 бе организирано от
Българската асоциация на производителите на оранжерийна продукция (БАПОП), с
подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд
„Земеделие“.
На щанда на страната ни продукцията си представиха: „ЕКОФРУТ К и К“ ЕООД, ЗП
Виктор Асенов, „ГЕОСЕМСЕЛЕКТ“ ООД, ЗП Петя Нановска и „АМИТИЦА“ ООД, които
впечатлиха с богата палитра от пресни продукти – чушки, краставици, ябълки, тикви,
нар и истинската звезда на тазгодишното изложение – българският домат.
„Доматът, като водещ продукт за щанда ни, бе предоставен от оранжерията на наш
член в гр. Сливница – ЕТ „Карбоника плюс“, с управител Радостина Петрова, разказа
Марин Генуров, председател на БАПОП. Това е селекция от сорта „Розова магия“ от
Пазарджишкия район, кръстосана в продължение на две години с едри хибридни
сортове.
Резултатът е растение с отличен имунитет и високо плододаване.
“Колегите го нарекоха с усмивка „дедовия“ домат, малко на шега, защото всички са
с „бабините“ продукти. Но производителите на този уникален продукт решиха да
отдадат заслужена почит и уважение към традициите, с благодарност към
хората зад селекцията, сред които е и Димитър Найденов – водещ сътрудник“,
допълни Марин Генуров.
FRUIT ATTRACTION 2025 в цифри
● 120 000+ посетители от 150 държави – рекорд в историята на изложението
● 2460 изложители от 64 страни (+8,4% спрямо 2024 г.)
● 10% повече изложбена площ спрямо предходната година
● Икономически ефект за Мадрид: 407 млн. евро и 3066 съхранени работни
места
Тези цифри представляват увеличение с 6% в икономическо отношение, в сравнение с
2024 г. и 5% увеличение на заетостта, като по този начин се затвърждава ролята на
FRUIT ATTRACTION като водеща глобална платформа за бизнес с плодове и зеленчуци –
стратегическо място за срещи между производители и търговци и катализатор за
развитие на сектора.
Българското участие – визия и перспективи
Присъствието на българската делегация отново доказа, че страната ни е конкурентен и
търсен партньор на международната сцена. „FRUIT ATTRACTION дава видимост на
производствения и експортния капацитет на нашия сектор и засилва лидерската
роля на България в региона.
Убедени сме, че множеството срещи и контакти ще
донесат още по-успешна експортна година за родното производство“, подчерта г-н
Генуров.
Tweet |
|