EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Българските онлайн магазини предпочитани

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българските онлайн магазини предпочитани

mail14:10 | 26.01.2011прегледи 1201 коментарикоментари 0


Броят на българите, пазаруващи в интернет повече от веднъж месечно се е увеличил близо два пъти в последната година - от 13 % през ноември 2009 г. на 22% през ноември 2010 г. Седем на сто от потребителите правят пет или повече покупки на месец. Намалява броят на тези, които пазаруват само веднъж годишно, както и броят на пазарувалите онлайн само веднъж в живота си. 54% от българите вече имат опит в пазаруването в интернет.
Данните са от проучване на Гемиус България ЕООД, изготвено по поръчка на водещата онлайн търговска компания в Централна и Източна Европа - Allegro Group. Изследването показва, че в периода ноември 2009 – ноември 2010 г. потребителите, които все още не пазаруват онлайн, са повишили интереса си към няколко типа стоки, предлагани в интернет: детски дрехи, играчки и аксесоари, хранителни продукти, мебели и обзавеждане.
Поведение на потребителите
Тенденцията на увеличаване на честотата на покупките онлайн свидетелства за повишаващо се доверие от страна на потребителите. Бързината на пазаруване се оказва от решаващо значение – хората предпочитат да купуват на момента, вместо да участват в търгове с наддаване. Онлайн магазините са популярно място за шопинг при 83 % от потребителите. 58 % от българските онлайн купувачи предпочитат местните интернет магазини, а в 38% от случаите пазаруват и в международни сайтове. Характерна особеност в поведението им е активното проучване на цени и сравняване на артикули в интернет с цел намиране на най-изгодното предложение. Лидер по брой посещения сред сайтовете за сравняване на цени е http://pazaruvaj.com
Демография на потребителите
Към момента мъжете остават по-активни като онлайн купувачи, сочат данните от проучването на Allegro Group. Противно на наложеното мнение, онлайн пазаруването не е запазена територия за най-младите интернет потребители. Близо четвърт от купувачите са на възраст между 36 и 45 години. 82% от хората, които пазаруват онлайн, ползват интернет всеки ден или почти всеки ден. 60% от тях са работещи, 4% са домакините, 4% са пенсионерите. Доходите на близо 13% от пазаруващите в интернет са между 1000 и 2000 лв.
Сред начините на разплащане онлайн най-предпочитана остава възможността за наложен платеж. Както и през 2009 г., кредитните карти се нареждат на второ място като възможност за плащане онлайн. Банковият превод е най-удобен за хората, които пазаруват няколко пъти годишно.
Пазаруването на стоки и услуги през мобилен телефон все още е рядкост. Класацията води групата на младите интернет потребители между 18 и 25 години, където процентът на отговорилите положително е 16 на сто. Нивото на доходите е в пряка връзка с пазаруването през мобилния телефон. 15 % от потребителите с доходи над 1000 лв. имат опит с такава покупка, докато за хора с доходи между 500 и 1000 лв. процентът е 9 на сто. Процентът пада рязко при потребители с по-ниски доходи.
Според данните от проучването, http://aukro.bg се ползва с най-голяма популярност сред българските онлайн потребители. Това е първият уебсайт, за който се сещат, когато мислят за онлайн магазин или аукцион и същевременно е мястото, където пазаруват най-често. Популярността на http://aukro.bg се дължи на променения бизнес модел на платформата: най-високият процент от потребителите (36%) възприемат http://aukro.bg като онлайн магазин (сравнено с едва 23 % - като аукцион). Над 85 % от предложенията в сайта вече се предлагат на фиксирана цена, без наддаване, и все по-голям брой от предложенията са от професионални търговци.
Сайтовете за колективно пазаруване отчитат висока познаваемост. Сайтовете за малки обяви се радват на популярност сред 22 % от пазаруващите онлайн. Allegro Group предлага на потребителите сайта за безплатни обяви http://hitarpetar.bg и специализирания сайт за детски и дамски стоки http://prodavalnik.com.
Проучването е проведено от Гемиус България ЕООД, по поръчка на Allegro Group, между 26 ноември и 03 декември 2010 г., чрез компютърно подпомогнато уеб интервю. Извадката се състои от 800 респонденти, определени като български интернет потребители (мъже и жени) на възраст над 15 години. За да бъде информацията напълно репрезентативна за онлайн потребителите в България, данните са обработени по метода на претеглянето, според актуални национални статистически данни за онлайн потребителите по пол, възраст, честота на ползване на интернет и др.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg