АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Българите последни по потребителско доверие
Индонезийците са останали най-оптимистичните потребители в света през четвъртото тримесечие на 2013 година, докато склонността на американците да харчат с лекота се е понижила спрямо третото тримесечие. Това сочи ново глобално изследване на международната компания за проучвания Nielsen, цитирано от Ройтерс. В еврозоната доверието рязко се е повишило в Ирландия, която в края на миналата година успешно излезе от спасителната програма на Европейския съюз и Международния валутен фонд (МВФ), и е нараснало в Германия и Испания. Потребителското доверие се е сринало във Франция и Португалия и се е понижило в Гърция и Италия. Азиатските държави, включително Индия и Китай, както и страните от Залива, продължават да доминират класацията на най-оптимистичните потребителски пазари, въпреки че Бразилия, Дания и Канада също са сред 10-те първи места в класацията. Глобалният индекс на потребителското доверие на Nielsen е останал на ниво 94 пункта през четвъртото тримесечие за трето поредно тримесечие, но е с 3 пункта над равнището през същия период година по-рано. Ниво под 100 пункта сочи все още сравнително слабо потребителско доверие. Румъния и България са сред десетте страни с най-ниско равнище на показателя - 62 пункта.
Tweet |
|