EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Българинът в бирена криза

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Българинът в бирена криза

mail18:50 | 01.02.2011прегледи 1075 коментарикоментари 0


През 2010 г. са реализирали 4 815 000 хектолитра бира от компаниите, членове на Съюза на пивоварите в България (СПБ), които заемат около 95% от пазара на бира в страната Товаса / ”Болярка - ВТ” АД, “Загорка” АД, “Каменица” АД, “Карлсберг България” АД, “Ломско пиво” АД, минипивоварните „При кмета” в София и „Вентура”, Варна, както и производители на суровини и материали за индустрията.
Цифрите сочат, че икономическата криза продължава да се отразява върху продажбите на пивопроизводителите. Най-силно нейното влияние се вижда от анализа на пазара по видове опаковки: стъклени бутилки – 37%; РЕТ – 53,6%; наливно пиво – 5,6%, кенове – 3,8%. Продажбите на пиво в стъклени бутилки имат спад от 14%, в кенове – 9%, докато за поредна година реализацията на бира в пластмасови опаковки се е увеличила с 10%, достигайки 2 580 000 хектолитра. Тенденцията на спад (около 15%) в продажбите на студения пазар се запазва през цялата година. Както и при другите бързооборотни стоки, тези данни достатъчно красноречиво показват преориентирането на консуматорите към продажби за вкъщи и търсенето на по-евтини стоки. Според маркетингови агенции консумацията на бира в страната е намаляла с около 4,5%.
Над 45 милиона лева са направените през 2010 г. вложения на членовете на СПБ в оборудване и технологично обновяване на производството, логистични центрове и депа, иновации, материали и опаковки за търговските марки. Запази се тенденцията от последните години за инвестиции в обновяването на бутилки, кенове, етикети и капачки на лицензионни и местни марки бира на всички членове на СПБ. През изминалата година пивоварният сектор в страната продължи да предлага на своите потребители над 80 асортимента бира. На пазара се появи и нов бранд „Gredberg”, производство на „Ломско пиво” АД. През 2010 г. членовете на СПБ са платили към националния бюджет - над 139 милиона лева. Общо в бранша работят около 2800 човека. По данни на НОИ за миналата година средната заплата е 989 лв. Минималната заплата в сектора «Производство на пиво и малц» е била 386 лв. Въз основа на действащия БКТД през 2011 тя ще се повиши на 401 лв.
Съюзът на пивоварите обяви, че независимо от стагнацията на пазара, няма да спре финансирането на проектите си за корпоративна социална отговорност както вътре в компаниите, така и в общите инициативи под егидата на СПБ. Съвместно с Превантивно-информационния център, София продължава образователната кампания «Родители, вие можете да повлияете. Разговаряйте с детето си за алкохола». Окуражени от постигнатите през 2010 г. резултати и положителния отзвук в обществото, тазгодишните инициативи на пивоварите са разширени с партньорството на НПО «Солидарност». На телефона на «Солидарност» 0888 991866 и на инфолинията drugsinfo-bg.org всеки заинтересован може да намери професионална и адекватна консултация по въпросите на превенцията и алкохола.
Новата 2011 година е изпълнена със значими юбилеи – 20 години Съюз на пивоварите в България, 130 години българска пивоварна промишленост и 55 г. пивоварна наука. Зад всяка бутилка пиво в магазина, зад всяка чаша бира в заведението, стои дългогодишен опит, добри производствени практики, целият човешки и бизнес потенциал на членовете на Съюза на пивоварите.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg