EUR 1.9558
USD 1.8693
CHF 1.9812
GBP 2.2583
CNY 2.5965
you tube
mobile version

Броят на лошите пътища расте

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Броят на лошите пътища расте

mail17:04 | 26.09.2022прегледи 472 коментарикоментари 0


По оценки на Агенция "Пътна инфраструктура" преди два месеца 40 на сто от пътната ни мрежа е в незадоволително състояние. Към настоящия момент този процент е нараснал, защото през последните два строителни сезона поддържането на пътната мрежа е силно ограничено поради ред обстоятелства. Това каза инж. Лазар Лазаров - изпълнителен директор на Българска браншова камара "Пътища", по време на семинар за състоянието и предизвикателства пред пътната инфраструктура в България, организиран от камарата.

Според Лазаров, за да имаме качествени пътища, е необходимо периодично да се влагат пари за така наречените планови ремонти, а не да се чака от реконструкция на реконструкция на пътя. При 21 000 км републиканска пътна мрежа, за да може експлоатационният срок на пътищата да е десет години, значи, че на всеки десет години трябва да се прави текущ ремонт на 2000 километра пътища, като това е било постигнато само в периода 2015-2017 г., каза Лазаров. Недостигът на средства от държавата, за да се прави тази поддръжка, ограничава изпълнението на този род планирани ремонти по пътищата, допълни той.

Според изпълнителния директор на камарата в България няма нито едно публично-частно партньорство (ПЧП) в пътния сектор. Той допълни, че такова няма как и да има. С обявяването преди година и половина на законни договори за незаконни няма как да се привлече нито един инвеститор, при положение че той не е наясно дали след пет години няма да дойде правителство, което да каже, че договорът е незаконен, аргументира се Лазаров.

Д-р инж. Иван Кацаров - член на УС на  Българска браншова камара "Пътища", също посочи на семинара сред предизвикателствата пред бранша това, че основен инвеститор в пътищата е държавата, а в пътния сектор на страната липсва ПЧП, концесии, които са практика в западните държави. Други проблеми са свързани с драстичното повишаване на натоварването, което генерира тежкотоварният трафик, внедряването у нас на нови методи за проектиране и строителство, както и необходимостта от мониторинг на цялата пътна мрежа и от планирането на дейности по ремонтите на пътищата при оптимален бюджет. Той съобщи, че България по качество на пътищата е в дъното на класацията - 34-о място от 40 държави в Европа.БТА


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg