EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Банки в ЕС с неясни банкови такси

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Банки в ЕС с неясни банкови такси

mail21:19 | 22.09.2009прегледи 897 коментарикоментари 0


Има широко разпространени проблеми в начина, по който банките в Европейския съюз информират и съветват клиентите си. Това се отнася както до информирането за банковите такси, така и до съветите доколко е изгодно смяната на обслужващата банка.
Това са най-важните изводи в публикувания днес в Брюксел доклад "Данни за таксите по текущи сметки за потребителите", изготвен от група независими европейски консултанти.
Таксите по текущите сметки са "много непрозрачни, което прави практически невъзможно за потребителите да знаят колко плащат и да сравняват предложенията на различните банки", се подчертава в доклада.
Според обемистия документ 66 на сто от проверените банки в Европейския съюз са налагали толкова неясни банкови такси, че занимаващите се с изготвянето му експерти са били принудени да търсят "допълнителни контакти, за да си изяснят реалната стойност на таксите".
Банковата прозрачност е на особено ниско равнище в Австрия, Франция, Италия и Испания, като това са и едни от най-скъпите страни в сферата на банковите услуги; фрагментираният банков пазар в Европейския съюз лишава потребителите от преимуществата на единния европейски пазар; едва 9 на сто от потребителите в съюза са сменили текущите си сметки през 2007-2008 година - това са други изводи в доклада.
Цените за сметки със средна честота на използване варират от такива високи равнища като 253 евро в Италия до толкова ниски като 27 евро в България. При "интензивните" ползватели разликата е дори по-очевидна: от максимално равнище от 831 евро в Италия до минимално равнище от 28 евро в България.
Най-ниски са разходите в Европейския съюз по текущи сметки в България, Холандия, Белгия и Португалия. Вероятно потребителите в държави, където структурите за определяне на таксите са непрозрачни,  плащат най-много за банкови сметки, се посочва още в доклада.
Банкирането на дребно не е благоприятно за потребителите. Налице са прекалено много доказателства за нарушаване на основни потребителски принципи - сложно ценообразуване, скрити такси, неясна информация.  Банките трябва да променят начина, по който се отнасят към потребителите, а страните в Европейския съюз
трябва да изпълнят ангажиментите си към потребителските закони в съюза, заяви еврокомисарят за защита на европейските потребители Меглена Кунева.


Тагове: банки, ЕС, такси
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg