EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Бавната смърт на автомобилни гиганти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Бавната смърт на автомобилни гиганти

mail17:59 | 27.05.2009прегледи 790 коментарикоментари 0


Очевидно е, ножът е опрял до кокала и са нужни спешни хирургически мерки за спасяването на отдавна боледуващите американските автомобилни гиганти GM и Chrysler.
Първият признак за това драматично състояние дойде с напускането на председателя и главен изпълнителен директор на GM Рик Уагънър в неделя по настояване на администрацията на президента Барак Обама.
Незабавно подадената оставка, която стана новина №1 в деловия свят, бе съпроводена с два ултиматума на Белия дом.
GM няма да получи допълнително спешни заеми от $16 млрд. Засега освен това трябва да се преструктурира в рамките на 60 дни. Искането на още по-слабата Chrysler за нови $6 млрд. също бе отхвърлено доста рязко. На нея й бе й препоръчано да търси изкупуване от италианската компания Fiat, като почти единствен начин да оцелее. Срокът в случая е само един месец.
Двете компании, които пострадаха от световния спад на автомобилните продажби, вече получиха помощ от $17.4 млрд. през декември 2008. Обама недвусмислено предупреди фирмите, синдикатите, кредиторите и акционерите, че те трябва да вземат много болезнени решения или да се изправят пред банкрут. А той изглежда все по-вероятен. И тогава преструктурирането ще бъде още по-болезнено от очакваното.
Новината за оставката на Уагънър дойде часове, след като най-големият френски производител на автомобили Peugeot-Citroen освободи председателя на борда Кристиан Стреф на основание „необичайни затруднения“ в автомобилната индустрия.
На негово място бе назначен Филип Варен, бивш ръководител на британско - холандската стоманодобивна компания Corus. Уволнението на Стреф изглежда е предизвикано от неочакваната загуба от 343 млн. евро миналия месец на компанията. Според анализатори и нейното бъдеще е неясно, ако не намери стратегически партньор.
Подобни драми се зараждат в Германия с Opel и трудната съдба на марката, която е символ на немската техника и прецизност.
Русия отделя повече от $ 1 млрд за подпомагане на автомибилната си индустрия, без да е ясно дали това ще даде реален резултат.
Времената са жестоки и е очевидно, че за много световноизвестни автомобилни символи, които са отдавна в реанимация с парите на данъкоплатците, близките дни се превръщат в дни на на живот или смърт.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg