EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АМ „Хемус” и "Тракия" - в ремонт от 20-ти април

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ „Хемус” и "Тракия" - в ремонт от 20-ти април

mail13:20 | 17.04.2015прегледи 4083 коментарикоментари 0


zoom_sss

В понеделник, 20 април, започва ремонтът на моста при с. Елешница. Той е включен в първия етап от ремонтните работи по участъци от автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“. Вторият етап на работа започва на 27 април. Движението по тях ще бъде шахматно – с прехвърляне от едната в другата лента. Това обяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя, заедно с председателя на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Лазар Лазаров, инспектираха критичните участъци на автомагистралите „Хемус“ и „Тракия“.

Министърът обясни, че подготовката на ремонтите дейности започва от днес със съгласуване на временната организация на движение с органите на МВР и поставяне на указателни табели. Тя уточни, че ще бъде ремонтирано платното на моста при с. Елешница в посока София, което е в много лошо състояние. Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано, подчерта тя. Състоянието му е не само аварийно, но е и опасно за движение. Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча е изключително застрашаващо живота на пътуващите. Това беше и причината мостът да бъде затворен още в края на месец януари, каза тя и обясни, че пътното платно трябва да бъде изгребано изцяло, което включва отнемане на около 35 см от бетоновата основа на моста. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана, добави регионалният министър.

Павлова каза, че ремонтните дейности само за този участък са на стойност 6 млн. лв. Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране. За него ще заявим още 6 млн. лв. и ще направим всичко възможно те да бъдат осигурени през следващата година, заяви министърът.

Лиляна Павлова съобщи, че държавното дружество „Автомагистрали“, което ще ремонтира магистралните участъци, до края на месеца трябва да представи съкратен график за работа на моста при с. Елешница.

Ще спазим ангажимента за изпълнение на работата до 1 юли, заяви министърът. Всички останали дейности, свързани с ремонт на маркировка, отводнителни системи, сигнализация и др., ще бъдат изпълнени в последващ етап.

Графикът за изпълнение на участъците от 5 км до 10 км, от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км на АМ „Тракия“, е планиран така, че до 1 юли да бъдат готови всички дейности, свързани с ремонт на асфалтовите части. До края на месеца „Автомагистрали“ трябва да представят актуализиран график за работа на моста при Елешница в съкратени срокове, съобщи Лиляна Павлова.

Министърът информира, че изключение правят двата големи виадукта на 61 км и на 67 км на АМ „Тракия“. Дейностите по тях започнаха при предишния мандат на ГЕРБ, бяха ремонтирани десните платна, но не бяха заплатени. Успяхме да ги разплатим и започваме с работата по другите платна. Срокът за тяхното изпълнение е по-дълъг, каза Лиляна Павлова. Колегите ще се постараят до 1 август да бъде отворен за движение виадуктът на 61 км. Заради много по-тежкото състояние на този на 67 км срокът за работа по него е до края на годината, допълни още тя. Двата участъка от по 500 м няма да затруднят пътуващите, каза още регионалният министър. Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите „Тракия“ и „Хемус“ до края на годината. Подобряването на състоянието на пътната инфраструктура ще съдейства за намаляване на тежките пътни инциденти в страната, подчерта Лиляна Павлова.

Пред журналисти по време на инспекцията на 67 км на АМ „Тракия“ тя коментира и възможностите за модернизиране на пътната инфраструктура със средства от плана „Юнкер“ и обясни, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е предложило няколко приоритетни проекта. Единият е Националната програма за енергийна ефективност, която отговаря на всички изисквания и критерии, тъй като един от основните приоритети на плана „Юнкер“ е енергийната независимост. Вторият пакет проекти, с който кандидатстваме, касае стратегическата пътна инфраструктура, тъй като след доизграждането на АМ „Струма“ и строителството със спестени средства от нея на участъци от АМ „Хемус“ европейското финансиране ще бъде изчерпано. Затова предлагаме ключови пътни направления по финансовия инструмент за свързана Европа и по плана „Юнкер“. Това са пътя София-Видин, довършването на АМ „Хемус“ и връзката с Велико Търново и Русе, магистралите „Черно море“ и „София-Калотина“. Те са част от европейските коридори и стратегически пътни и инфраструктурни проекти, каза Лиляна Павлова.

zoom_sss

 

zoom_sss

Правителството одобри 100 млн. лв. за належащите ремонти на магистралите. Ето как протече дискусията в Министерски съвет:

БОЙКО БОРИСОВ: Павлова!
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Уважаеми господин премиер, уважаеми колеги, с това постановление реално осигуряваме необходимия финансов ресурс за цялостен ремонт и рехабилитация на 80 км от автомагистрала „Тракия“ и автомагистрала „Хемус“, участъци в изключително лошо, критично състояние, участъци, които не са ремонтирани повече от 20-30 години. Всички знаем тяхното състояние, включително на някои от участъците имаме от няколко месеца и затворени пътни платна или части от пътно платно поради това, че имаме отворени фуги, липсваща вече основа на пътя, включително липсващи плочки. Това, което ще финансираме от магистрала „Тракия“ – от 5 до 10 километър, от 60 до 90 км и от 119 до 134 км. На магистрала „Хемус“ от съответно критичните участъци, които се намират на територията по направлението Шумен – Варна.
В допълнение към тази цялостна рехабилитация на тези 80 км от двете автомагистрали сме предложили по протежение на оставащите 150 км отново от старите трасета на магистрала „Хемус“, на магистрала „Тракия“ да направим ремонт на всички мостови съоръжения и техните фуги, отводнителните системи, защото има няколко места по тези участъци, на които се получава аквапланинг и много тежки катастрофи почти всеки ден. Това са около… 150 км е протежението на тези участъци, на които ще оправим маркировка, мантинели, пътни знаци, отводняване срещу аквапланинг, включително и делатационните фуги на съоръженията по протежението отново на двете магистрали.
В допълнение предвиждаме моста на Елешница, който е на 8-ми километър на магистрала „Хемус“, който е в наистина критично и опасно положение – имаше много сериозни тапи и задръствания и по празниците, когато се прибираха в понеделник пътуващите, защото мостът е затворен от един месец, но нормално е при такъв сериозен трафик да има необходимост от очакване. Там платното е затворено, защото има една огромна дупка, която вече е минала през асфалта, миналата е през плочата, надолу арматурата и надолу прозират 50 метра – няма как да пуснем движение. Затова цялото движение се изпълнява само в изпреварващата лента. Оттук нататък ще ни чака тежко от гледна точка на пътуване и трафик по двете магистрали лято, защото ремонтите ще започнат най-късно на 1 май, ще траят цяло лято, като ще се постараем основната част от ремонтите да приключи до края на месец юли, за да можем през август частично да отворим. Но ние през тази година имаме да довършим и онези ремонти, които започнаха още по време на предишния ни мандат, недовършени и неразплатени от правителството Орешарски, а именно ремонтът на „Бебреш“ на автомагистрала „Хемус“ и ремонта на 61 и 67 км на автомагистрала „Тракия“, които бяха започнати и недовършени, беше направено само дясното платно на 61 и 67 км, сега трябва да направим лявото платно, и обратно на „Бебреш“ – трябва да направим дясното платно, което означава, че цяло лято по двете магистрали движението ще бъде двупосочно в едната лента на магистралата, докато се правят съответно или мостовите съоръжения, или тези 80 км от магистралите.
Няма да е лесно пътуването, обходни маршрути не можем да предложим, защото пътищата са третокласни в близост до магистралите, също не са безопасни за движение и затова движението ще се прави в една лента съответно по магистралата.
БОЙКО БОРИСОВ: Провеждани ли са там търгове, конкурси?
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Ние имаме избрани по четиригодишни договори изпълнители.
БОЙКО БОРИСОВ: Могат да започнат веднага тогава?
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Разбира се, че започват веднага. В момента минават тези роботите, машините за товароносимоспособност, да се измери.
БОЙКО БОРИСОВ: Вкарвайте ги сега. Сега сме 15 април, поне ако може до 1 юли да съкратим срока – от август на юли. Да направят денонощна работа. Юли-август, просто затова ги правим тези магистрали, хората да пътуват леко, не трябва да ги утежняваме. Денонощно да работят. Ровенето, всичко, което е… по-простите дейности, да ги наречем, да ги натиснат да ги направят.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Тези ремонти са по линия на текущ ремонт, цените не са за нощна работа. С тази сума няма да можем да ги направим денонощно, но ще се постараем за август месец.
БОЙКО БОРИСОВ: Говорете с фирмите, които са, защото това е пък работа, от друга гледна точка.
Когато минават и виждат как се работи, тези хора ще разберат, че от 30 години не са пипани тези магистрали. Може да не ги пипаме и ние. Но няма как работеща магистрала да я асфалтираш за един ден и да не създадеш проблем. Разумните хора ще го разберат, но виждайки ритъма и начина на работа. Затова, моля ти се, Лили, проговори го с компаниите.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Господин премиер, само да уточня обаче – ако беше само за преасфалтиране, ще го преасфалтираме за един месец и ще отворим. Ние говорим, тъй като ремонтите там липсват от 30 години, ние на всички мостови съоръжения по цялото протежение махаме асфалта.
БОЙКО БОРИСОВ: ОК, едно е само на моста за половин-един километър да вкараме в една лента, друго е да ги вкараме за 80 километра.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Ще махаме бетоновите основи, ще правим наново изолациите на тези мостове, основите ще им правим на мостовете. Нещата са много сериозни.
БОЙКО БОРИСОВ: Аз съм ходил да ги гледам. Затова поканете медиите, да видят по какви мостове карат хората 30 години, за да дойдем ние да ги оправим и когато пускат сутринта репортажи, че има дупка, да отидат 20 премиера назад да ги питат защо е тази дупка, не мен. Защото ние ще ги направим сега. Нали ме разбра – каните да видят по какво карат българите, какво са ги оставили да карат българите, защото те и преди десет години са били за ремонт, и преди 15 са били за ремонт.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: И само да допълня и другата част извън двете магистрали, господин премиер. Знаете колко е критично състоянието и на Аспаруховия мост, който… Мостът сам по себе си не е едно съоръжение, те са осем съоръжения, но тъй като цялостният ремонт на Аспаруховия мост струва 35 милиона, тогава когато бяхме на посещение във Варна, направихме преглед, най-критични са две от съоръженията, които са също с липсващи плочи, основа и бетон, тогава поехме ангажимент и затова сме включили и Аспаруховия мост – на две от осемте съоръжения да направим също ремонт на фугите, плочите и хидроизолацията и преасфалтиране. Но тук колегата министър на финансите има някакви съображения, може би да му дадем възможност да ги изложи.
БОЙКО БОРИСОВ: Министърът на финансите има съображения, че 100 милиона са си 100 милиона, но ако падне някой мост с колите по него, тогава ще е още по-лошо. Затова – затваряме и правим. Който счита, че не е правилно – да излезе, да отиде под моста, защото аз съм бил. И ако видите какви са мостовете на „Хемус“ и „Тракия“, няма да минете оттам. Те не само са проядени, не само армировката виси, не само отдолу, понеже един си беше направил язовир под магистралата и колоните са тежко компрометирани и непипани толкова време… И, както виждате – година и половина, докато ни нямаше, пак не са пипани.
Кажи, Горанов!
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Сто милиона са си сто милиона.
Предлагам на вносител чл. 1 да придобие следната редакция, като завърши до „автомагистрала „Хемус“.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Без Аспаруховия мост?!
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: С тези пари можем да свършим нещо друго. Ние ще изхарчим всички пари и даже повече. Така е предвидено в Закона за бюджета. Ако говорим за приоритети, не съм сигурен, че точно този пътен участък е най-приоритетният, който може да се направи в Северна България. А в Северна България има много други места, където може, без да променяме числото 100 милиона, да свършим някаква работа.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Ако позволите, по Аспаруховия мост върви цялото движение от пристанището и всички ТИР-ове със зърно минават и именно на този участък се включват и затова е толкова компрометиран.
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Спирайте ги да не вървят при 35 градуса тези ТИР-ове.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Аз не отговарям за спирането им.
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Кой отговаря за спирането при 35 градуса?
БОЙКО БОРИСОВ: Московски.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Аз съм ги спрял.
БОЙКО БОРИСОВ: Когато няма пари, е толкова трудно да ги разпределиш.
Между другото, във Варна в момента кипят толкова ремонти, че не знам дали ще имат капацитет да се справят и с това. Или това Агенция „Пътна инфраструктура” го прави?
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Агенцията.
БОЙКО БОРИСОВ: На вносител приемаме, до тази точка. Ако министър Горанов ни предложи по-жизненоважни, структуроопределящи и належащи обекти в Северна България, ще ги преразгледаме.
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: Само си представете картата на Северна България, почнете от Монтана, движете се през Враца, Плевен, Търново, Търговище, Шумен и нататък – все ще измислите нещо.
БОЙКО БОРИСОВ: Не, ние можем да измислим много.
Приемаме го така – на вносител, до Аспаруховия мост. На следващия Министерски съвет ще говорим за тези останали 10 милиона дали ще отидат на Аспаруховия мост или ще предложите по-добър вариант.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Пътищата в България са недофинансирани и аз мога да ви предложа много пътища.
ВЛАДИСЛАВ ГОРАНОВ: „Недофинансиране“ е термин от медицината. Пътищата в България не може да се финансират със 67 лева на година. Така че, ако обичате, първо измислете някаква система за финансиране и тогава ще си говорим за пътища.
ЛИЛЯНА ПАВЛОВА: Абсолютно съм съгласна с министър Горанов, но има много пътища за ремонт, аз веднага мога да предложа алтернативни пътища, разбира се по направление София - Видин. Въпросът е все пак да приоритизираме къде има най-голям трафик и къде има най-голяма нужда. Аспаруховият мост е в критично състояние, особено тези пътни съоръжения. Но, имаме и лоши пътища и в направлението София - Видин. Аз нямам проблем, ние можем да предложим алтернатива, въпросът е да вземем решение.
БОЙКО БОРИСОВ: Бях ясен: за тези 10 милиона – на следващия Министерски съвет.
Приемаме точката на вносител до „…Автомагистрала „Хемус“. За път І-9 „Варна-Бургас“ („Аспарухов мост“) - за следващия Министерски съвет или алтернативен вариант.
 

Източник и снимки: АПИ, МРРБ, МС
 


Тагове: АМ Хемус, ремонт
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1048