EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

АМ "Струма": Започва строежът Кресна-Сандански

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

АМ "Струма": Започва строежът Кресна-Сандански

mail10:15 | 17.08.2016прегледи 3097 коментарикоментари 0


През септември започва строителството на АМ „Струма“ между Кресна и Сандански. Това заяви в сутрешния блок на БТВ министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Отсечката е с дължина от 24 км и е обособена в лот 3.3. Договор с изпълнителя на строителството Консорциум "Струма – Лот 3.3" бе подписан през септември м.г. за близо 281 млн. лв. с ДДС. 

Министърът посочи, че догодина, през новия строителен сезон, ще започне да се строи и отсечката от Благоевград до Крупник с дължина от 13 км. Договорът за строителството бе подписан в края на м.г. с обединение "АМ СТРУМА 3.1"  за сумата от 186 млн. лв. 

Паралелно с това ще се изгражда тунел „Железница“, който се очертава да бъде най-дългият в България с обща дължина на двете тръби от почти 5 км на стойност 250 млн. лв.

17 кандидати подадоха оферти за изпълнители на обществената поръчка за проектиране и строеж на най-големия тунел у нас „Железница“, част от лот 3.1 на автомагистрала „Струма“. Това стана ясно от процедурата за отваряне на документацията, стартирала вчера в централата на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). До месец става ясен изпълнителят на проекта за 250 млн. лева

Участъкът е между 366-и и 370-и км, който включва тунел „Железница“, планиран с дължина от 2 километра. Заложено е строителство на две мостови съоръжения с обща дължина 700 м – едното от тях преминава над жп линията София – Кулата и над пътя Симитли – Благоевград. Срокът за изпълнение е 1400 дни.

Проектът трябва да бъде реализиран по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.“.

Офертите постъпили в Агенция „Пътна инфраструктура“ са на:

Обединение „Галерия Струма“ ДЗЗД;

Асталди ЕС ПИ ЕЙ;

Обединение „Струма Лот 3.1 -Железница“ ДЗЗД;

ДЗЗД „Ташяпъ-Струма 2017“;

Консорциум „Струма лот 3.1“

ДЗЗД „Железница 2016-Дуйгу-инжконсултпроект-екип Котов“;

Обединение „БГ Струма Железница 2020“;

Обединение „Тунел Железница 2016“ ДЗЗД

Обединение „Геопът – Железница – К“;

ДЗЗД „Лот 3.1 Тунел Железница“;

СП ИТИНЕРА СпА – СИНА СпА

„ИНЧ“ АД;

ХВС Галерия ДЗЗД;

Д/в Актор -АЕР ДЗЗД;

Обединение „Струма Железница“;

Обединение „КОНДОТЕ – МОНОЛИТ“ ДЗЗД;

ДЗЗД АМ Струма тунел 2016.

По отношение на строителството на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, регионалният министър информира, че има сериозен напредък. До момента са предложени 4 варианта за преминаване на 20-километровто трасе. Най-новият вариант, който среща сериозна подкрепа, е изграждане на отделно трасе в посока Кулата -  Благоевград. По този начин сегашният път ще се ползва само за движение по посока Кулата. Вариантът включва изграждане на околовръстен път на Кресна и трасе, с което ще се заобиколи дефилето. По проект има 5 тунела, доста виадукти и съоръжения. „Така ще се реши въпросът с екологията и безопасността на движение“, убедена е министър Павлова. Според нея по този начин няма да се затрудни и движението към Гърция, защото ще има минимални ограничения по съществуващото трасе по време на строежа. Тя бе категорична, че новият вариант няма да оскъпи проекта. „Категорично отпада строителството на дълъг тунел в дефилето, а идеята за съоръжение тип „етажерка“ не среща солидна подкрепа от еколозите, защото все пак става дума за сериозно строителство“, каза още регионалният министър. 

Министър Лиляна Павлова потвърди и приоритета на правителството за изграждането на АМ „Хемус“. През септември ще са готови документите за обявяване на процедура за избор на изпълнител за строителството на 16,5 км от п.в. „Белокопитово“ към Търговище, а до края на август ще се отварят офертите за строежа на 10-километров участък от Ябланица до Боаза. „Там имаме готовност да започнем строителството незабавно, защото нямаме проблем с отчужденията на земи, което е най-сериозният проблем при изпълнението на инфраструктурни обекти“, отбеляза Павлова. За останалите участъци от северната магистрала ще се извърши препроектиране, за да се избегне строителството на скъпи съоръжения през местности със сложен релеф. „Целта ни е да постигнем по-ниска цена на магистралата и с ресурса, който осигурим, да построим повече“, заяви тя. Павлова напомни, че не може да разчитаме на европейски средства за строителство на „Хемус“, затова финансирането ще идва от бюджета, тол-такси и продажбата на винетки. „Изграждането на ТОЛ-системата ще е на стойност 200 милиона лева, но ще бъде за сметка на избрания изпълнител. Идеята е изграждането на самата система да бъде направена за сметка на избрания изпълнител, да я авансира и след като заработи и започнем да събираме приходи от ТОЛ-такси, да започнем да му изплащаме внедрената система, а в бъдеще тя сама да се издържа и съответно да можем да реинвестираме в тези пътища, които искаме да изградим“, обясни министърът. Тя за пореден път подчерта, че ТОЛ-таксите ще бъдат само за водачите на тежкотоварни автомобили, които ще заплащат за изминато разстояние. 

Министър Павлова отчете, че към днешна дата има  ръст, както на продадените винетки, така и на приходите от тях. Продадени са почти 4,5 млн. винетни стикера, което е със 150 хил. повече от м.г. Приходите от тях достигат 380 млн. лв., които се реинвестират в рехабилитация на републиканските пътища. „Само за Северна и Северозападна България сме предоставили над 150 млн. лв. повече за ремонт на пътищата. Ако искаме да караме по нормални шосета и да подобрим изцяло пътната инфраструктура, трябва да заплащаме по-справедливи такси“, посочи тя. Министърът благодари на българските граждани, които са най-отговорни при шофирането с винетка. Скорошна съвместна проверка с Министерството на вътрешните работи по пътищата показала, че масово гастарбайтерите „шмекеруват“, като или не залепят винетката или я крият и си я предават от кола на кола. „Чуждестранните леки коли най-често правят нарушения и пътуват без винетка, но има и товарни. Проверките в тази връзка ще продължат и дори ще се засилят на ГКПП „Капитан Андреево“, отбеляза министър Павлова. 

Регионалният министър съобщи още, че е възложила проектиране и изграждане на кръгово кръстовище, с което щe се реши проблема с пътния възел на АМ „Струма“ при Кочериново. „Трябва да отбележим, че инцидентите там не са заради опасно съоръжение, а заради висока скорост и неспазена дистанция. Съгласна съм, че левият завой е опасен, но все пак не може да се подхожда непредпазливо. Заради честите инциденти имаме идея за ново кръгово движение и така ще се облекчи влизането и излизането от Кочериново“, заяви министър Павлова. 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg