EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Ако счупите нещо в магазина

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ако счупите нещо в магазина

mail13:00 | 04.02.2011прегледи 472 коментарикоментари 0


Избирайте магазините, от които пазарувате, съветват от Комисията за защита на потребителите, потърсени от БТА за коментар по повод сигнал за недобро отношение към клиенти в магазин от голяма верига в столицата. По време на Коледните и Новогодишните празници потребители се сблъскали с проблем - накарани са да платят щетите за стоки, счупени от тях по невнимание. Правилото в този случай е да се заплаща за счупеното. Трошливата стока обаче е наредена възможно най-близо до клиентите, но в същото време и на най-рисковото място. Рафтовете са запълнени със стъклария и порцелан. По средата на коридорите, между рафтовете, също са струпани планини от чаши и чинии. Вероятността да се събори по невнимание нещо е огромна, особено когато наоколо има деца. А пазаруването освен, че вече не е удоволствие, заради малкото пространство и огромния човекопоток, се превръща в проблем, защото може да се наложи да платите за нещо счупено и ненужно. За практиката на магазините в тези случаи и за законовата регламентация на проблема коментираха от Комисията за защита на потребителите: "КЗП не може да вземе отношение по случая, тъй като визираните обществени отношения не са регламентирани в нормативните актове, по които комисията има правомощия. Законодателството не предвижда възможност административните органи да могат да се произнасят и да предприемат мерки за въздействие върху политиката на търговските дружества, стопанисващи и експлоатиращи търговски обекти." От Комисията обаче дадоха добър съвет: "Законът защитава разумния и внимателен, средно информиран потребител, притежаващ критично отношение към информацията, която му се предоставя, проучил е пазара и е избрал видимо надежден и коректен търговец".
Експертите смятат, че "за разрешаването на проблема би следвало потребителите да посещават други търговски обекти, които имат по-добри търговски практики, проявяват необходимото внимание, имат добри принципи на равнопоставеност към клиентите, по-либерални правила в случай на неумишлено причиняване на щети и упражняване на потребителското право на избор."
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg