EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Авиацията в борбата с климатичните промени

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Авиацията в борбата с климатичните промени

mail16:00 | 26.09.2011прегледи 526 коментарикоментари 0


Европейската комисия съобщи, че от днес се предприема стъпка за присъединяване на въздухоплаването към другите икономически сектори в борбата срещу климатичните промени. Въздухоплаването ще се включи в схемата на ЕС за търговия с емисии (СТЕ) от 2012 година. Комисията публикува стойностите на целевите показатели, които ще бъдат използвани за разпределяне на безплатните квоти за емисии на парникови газове между повече от 900 оператори на въздухоплавателни средства. Еврокомисарят по въпросите на климата Кони Хедегор заяви, че при сегашните пазарни цени тези безплатни квоти са на стойност над 20 млрд. евро общо за десетилетието. Авиокомпаниите биха могли да инвестират тези потенциални приходи за модернизиране на своя флот, за повишаване на горивната ефективност и за използване на авиационно гориво, различно от полезните изкопаеми, се посочва в съобщението на комисията. Колкото и ЕС да предпочита глобално действие, не можe въздухоплавателният сектор да остане изключен от участие с оправданието, че не е постигнато международно споразумение, коментира Хедегор. Публикуването на стойностите на целевите показатели дава възможност на авиокомпаниите да изчислят полагащите им се безплатни квоти до 2020 година. Един целеви показател беше изчислен за търговския период през 2012 г., а друг - за търговския период, започващ през януари 2013 година, отбелязва комисията. От 2013 г. до 2020 г. дадена авиокомпания ще получи 0,6422 квоти на 1000 тонкилометра, а през 2012 г. тя ще получи 0,6797 квоти.
През търговския период от 1 януари 2012 г. до 31 декември 2012 г. общо 85 % от квотите за въздухоплаването ще бъдат разпределени безплатно между операторите на въздухоплавателни средства. За периода от 1 януари 2013 г. до 31 декември 2020 г. този дял ще бъде 82 на сто. Оставащите 15 процента за всеки период ще бъдат продавани на търг, а за периода 2013-2020 г. общо три процента ще бъдат заделени като специален резерв за нови участници на пазара и за бързо разрастващи се авиокомпании. Целевият показател за всеки един период е изчислен чрез разделяне на общото количество на безплатните квоти, приложими за търговските периоди 2012 г. и 2013-2020 г., на сумата на тонкилометрите, посочени от операторите на въздухоплавателни средства в техните заявления, подадени до ЕК. Подадените от операторите данни се основават на проверени от независима страна записи за дейността, измерена в тонкилометри, през цялата календарна 2010 година. Официалното разпределяне на безплатните квоти между отделните оператори ще се извършва от държавите от ЕС, които ще умножават целевия показател по стойността на тонкилометрите за съответния оператор през 2010 година. Европейските държави са задължени да извършат индивидуалното разпределение в срок от три месеца след публикуването на днешното решение. В ЕС емисиите от въздухоплаването бързо нарастват, като почти се удвоиха от 1990 г. насам. Изчислено е, че при полет от Брюксел до Ню Йорк и обратно един самолет изхвърля около 800 килограма въглероден двуокис за пътник на борда.
 


Тагове: ЕК, авиация, квоти
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg