EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

PwC - модели на български компании

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

PwC - модели на български компании

mail15:45 | 28.11.2012прегледи 960 коментарикоментари 0


На специална дискусия PwC България представи книгата за бизнес стратегия „Формули за успех в новото десетилетие. Авторите Андрей Визяк и Албена Маркова, съдружници в PwC, са събрали казуси от практиката на успешни компании на българския пазар, разделени в 9 сектора: телекомуникации, храни и напитки, застраховане, фармацевтика, цветни метали, банки, ритейл, ютилитис, потребителски стоки.

Своята лична формула за успех споделиха с аудиторията участниците в дискусионния панел - Димитър Желев – Изпълнителен директор, Алианц България Холдинг, Никола Добрев – Главен изпълнителен директор, КЦМ България, Йорг Золфелнер – Председател на Управителния съвет, EVN България. Всеки от тях представи своя опит от името на компаниите, които ръководят.

„Традиционните бизнес стратегии вече са неуместни във времето, в което живеем, тъй като постигането на органичен ръст не е достатъчно за гарантиране на успех в условията на концентрираща се световна икономика. Финансовата криза засили този натиск и в повечето индустрии това води до нова вълна от сливания и поглъщания. Книгата показва, че бъдещите победители са не само най-големите компании, но и тези, които развиват профила на местния специалист, регионалния герой или международния шампион в своите сектори,“ отбеляза Андрей Визяк.

„Надяваме се, че тази книга ще се превърне в полезен и практичен съветник за българските компании и ще им помогне да се подготвят за бъдещ растеж в условията на глобална конкуренция. Сега е времето те ясно да определят своя профил и формула за устойчив растеж въз основа на уникалните си способности, които ги отличават от останалите играчи на пазара и ги правят конкурентоспособни. И разбира се, печелившата стратегия не би била успешна без целеустременост и дисциплина в нейното прилагане “ заключи Албена Маркова.

Местният специалист представлява по-малка компания с ниско ниво на интернационализация и диверсификация на продуктите. Представителите на тази категория развиват дейност в специфична продуктова ниша на пазара в една страна или регион, като разчитат основно на органичен растеж.

Профилът на регионалния герой включва компании със среден размер, с ограничена степен на интернационализация, с национално или регионално присъствие и високо ниво на диверсификацията на продуктите. Представителите на тази категория разчитат на своето познаване на спецификите на пазара, за да растат отвъд границите на собствената си индустрия, като придобиват компании от различни сектори в рамките на една страна или географски регион.

Международният шампион се отнася за предприятия с висока степен на интернационализация и географско присъствие на глобалния пазар, но ниска диверсификация на продуктите. Те използват своите уникални способности за растеж, свързани с качествата на предлагания продукт или услуга и непрестанни иновации, като придобиват предимно фирми от различни региони в света, но от същия сектор.

Профилът на индустриалната акула дефинира големи компании и глобални лидери в различните сектори, с високо ниво на интернационализация и диверсификация и комплексен организационен модел. Представителите на тази категория са реалните двигатели на секторната концентрация посредством инициирането и участието както в придобиването на компании на местни и регионални пазари, така и в мегасливания, които променят профила на глобалните индустрии.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg