EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

90% от метрото е под нивото на подземните води

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

90% от метрото е под нивото на подземните води

mail11:05 | 09.12.2019прегледи 715 коментарикоментари 0


Докъде е стигнало строителството на третия лъч на метрото, какви са били трудностите и ще може ли влаковете да се движат без машинисти? Ето какво отговори в интервю за БНТ директорът на "Метрополитен" инженер Стоян Братоев.

Предстои нова инспекция на метрото през тази седмица. Според инженер Братоев в това няма нищо лошо, тъй като финансирането на строителството му е по оперативна програма "Транспортна инфраструктура" и това е един от най-проверяваните обекти. "Нашето метро е над средноевропейското - и като организация на експлоатацията, и като външен вид, много прилично метро, без да се увличаме в луксове, с едни прилични архитектурни решения", каза още инженерът.

Той обясни, че не се е забавило пускането на третия лъч и всичко е в срокове: „В момента изграждаме два участъка, всеки участък е обособен на определени позиции, строителната част завършва сега, но остават изпитанията, тестовете. Първите две метростанции - на Красно село и булевард "България" завършиха през октомври, другите станции завършват сега. Става дума за първия етап, тъй като ние изграждаме два етапа. Централният участък от Красно село до булевард "Владимир Вазов", 8 км - 8 станции, е първият етап, строителството на който трябва да завърши тази година. А следващата година трябва да завърши етапът в "Овча купел" - 4 км - 4 станции. На първия етап трябва да се направи изпитание, така че през следващите месеца ще приключат и тези процедури. „

Той разказа, че третата линия като геоложки условия е била много трудна - много подземни води, слаби почви. "90% от метрото в София в момента е под нивото на подземните води. На третата линия е още по-тежко, тъй като тя е по-дълбока, там водният стълб е по-голям. Най-тежко беше на станцията на НДК", обясни инженер Братоев.

Влаковете се движат максимум с 80 км в час, и при тези скорости на пътуване средната скорост на придвижване на пътниците е 38-40 км/ч. С лека кола в София средната скорост е 20-24 км/ч. Софиянци дневно икономисват над 110 000 човекочаса от това, че ползват метрото.

На въпроса ще има ли влакове без машинисти той отговори, че има 4 нива на автоматика на метрото. В момента сегашните линии са 2-ро ниво - където автоматиката управлява да няма засичане на влакове, но машинистът управлява влака.

При третата линия машинистът има изключително малко функции, но е обучен да може да поеме в екстрена ситуация управлението на влака, така че в момента върви обучението на машинисти. С добавка софтуер и хардуер влаковете може да се движат без машинисти.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

България 19-та в износа на мебели

11:20 | 12-15-23 | 1972