EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

75% от шофьорите обучавани фиктивно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

75% от шофьорите обучавани фиктивно

mail17:10 | 01.07.2011прегледи 653 коментарикоментари 0


75% от задължителните периодичните обучения на водачите на обществен транспорт на пътници и товари преминават фиктивно, твърдят от браншовите организации на автоинструкторите.
За да получи задължителната "карта за квалификацията на водача" всеки шофьор, който осъществява обществен превоз на пътници или превоз на товари, трябва да има начална квалификация от 376 учебни часа и да е преминал допълнително обучение от над 70 часа, което се извършва веднъж на пет години.
Според автоинструкторите едва 25% от тези обучения се извършват от професионални преподаватели в лицензирани обучителни центрове и може категорично да се твърди, че реално те са се състояли и то за времето, разписано в изискванията. Те недоволстват от факта, че две фирми за превоз на пътници са придобили лиценз за обучение на такива водачи, който "преотстъпват" на десетки други фирми, които реално извършват дейностите по повишаване на квалификацията на шофьорите. Законът изрично е казал, че лиценз или регистрация не могат да се преотстъпват, категорични са автоинструкторите.
Председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов обясни, че реалната стойност на едно такова обучение е около 450 - 500 лева, но то се плаща от самия водач. По-лесно за транспортните фирми е да направят обучителен център и сами да образоват своите водачи и по този начин да се спестят пари и време, коментира той.
Браншовите структури са подготвили редица предложения за подобряване на системата за обучение, които днес ще представят на новия изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация" Валентин Божков. Те настояват да се анулират всички карти за квалификация на водача, издадени при обучение с автобуси, които не отговарят на изискванията на Наредба 37, а периодичното обучение да се извършва в центрове за обучение, узаконени по изискванията на Наредба 37, които имат офис и назначени на трудов договор преподаватели. Автоинструкторите са категорични, че лицензът за обучение трябва да бъде индивидуален или да се дава само на браншовите организации, обучаващи водачи. Те искат да има и видео наблюдение на изпита след това периодично обучение, а самият образователен процес трябва да се извършва в автоучилища с поне петгодишен опит в обучението на професионални водачи. Трябва да започне пълна проверка на материалната база на всички автоучилища, тъй като има редица случаи, при които към момента на проверката центровете за обучение са отговаряли на всички изисквания, а по-късно техният офис вече изобщо не съществува, необходима е и незабавна проверка на начина, по който се провеждат изпитите по теория и практика, тъй като никой не гледа видео записите по практика, считат от бранша. Искаме и незабавно увеличение на заплатите на хората, които провеждат изпитите и национален регистър на обучаващите институции и на обучените в тях, обясни Йонко Иванов.
Друго предложение е компютър да проверява тестовете за придобиване на правоспособност на управление на моторно превозно средство. Според автоинструкторите идеята на транспортното министерство е първоначално да остане попълването на тестовете на хартиен носител, но резултатите да се проверят от компютър и да стават ясни веднага. Вътрешният изпит, който се провежда в самите автошколи също ще започне да се прави електронно. Вероятно и самата листовка ще бъде променена. Тя ще има 45 въпроса, но всеки от тях ще бъде с повече от 3 възможни отговора. Освен това на определени въпроси ще се допуска да има повече от един възможен отговор и всеки един въпрос ще има отделна тежест при формирането на крайния резултат. През септември се очаква тази система да заработи тестово, за да може след това да се премахне изцяло попълването на хартиен носител и всичко да става електронно и без намеса на човешкия фактор. Плюс на решаването на тестовете по електронен път е възможността да се променя дадения първоначално отговор на даден въпрос преди крайното предаване на изпита. /БГНЕС
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4165