EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

5 фактора за ИТ специалистите при избор на работа

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

5 фактора за ИТ специалистите при избор на работа

mail11:10 | 31.07.2017прегледи 7295 коментарикоментари 0


За никого в технологичния бранш не е тайна, че през последните години проблемът с намирането на квалифицирани кадри става все по-сериозен. Според много компании от сектора, бизнесът им щеше да е осезаемо по-голям, ако разполагаха с нужните кадри за неговото развитие. Фирмите правят какво ли не за да привлекат и да запазят добрите специалисти – обучения, намаления, осигуряване на свободно време, дълги отпуски, пакети с допълнителни придобивки. Въпреки това често те не могат да запълнят с месеци новооткритите работни места.

Проучване на Dev.bg - ИТ общност в България, която достига до над 10 000 специалиста – показва на какво държат ИТ специалистите и кои са факторите, които биха ги мотивирали да започнат работа в дадена компания и да останат в нея. В рамките на месец тя е провела проучване сред специалистите в бранша в опит да отговори на въпросите: кои са най-важните фактори за тяхното привличане на работа, какво търсят те в профила на една компания, какво не им достига в иноформацията, достъпна онлайн и какво ги дразни. Ето и петте най-значими фактора, според допитването:

1. Атмосферата и културата в компанията

От разговорите с програмисти става ясно, че атмосферата е от ключово значение, тъй като специалистите прекарват голяма част от работните дни в офиса. Джагите, билярдната маса и страхотният кухненски кът сами по себе си не са най-важния фактор, но всъщност именно те показват каква е културата в компанията и в каква атмосфера протича работният ден. Грижата, както за комфортната и актуална работна среда, така и за забавлението и отдиха на екипа, не само показват отговорност, но и създават отлична атмосфера, която помага на служителите да дадат максимума от себе си.

Локацията на офиса също играе ключова роля за голяма част от ИТ специалистите и някои от тях биха пренебрегнали дадена компания, само защото местоположението на офиса е неудобно за тях.

Не е добра идея компаниите да акцентират върху екстри и удобства, които всъщност не са налични в момента или са условни. Например да се посочва, че компанията разполага с парко места за служителите си, но те всъщност да са на отделен платен паркинг или достигането от тях до офиса да отнема 20 минути ходене пеша. Или пък на парко мястото да може да се паркира най-много … велосипед.

Съвет:

Добра идея е компаниите да заложат на повече снимки и видео материали от офиса, тиймбилдинги и екипни срещи. Това е чудесен начин да се пресъздаде духът в компанията, да се покажат нагледно предимствата на офиса и нейната култура.

2. Екипът

Често срещана практика е специалистите да избират местоработата си по препоръка от свой приятел, бивш колега или състудент, който работи в компанията. Затова и ролята на експертите в екипа, отборния дух и дори възрастта и полът на настоящите служители в ИТ отдела е ключова за бъдещите такива. Самите служители стават най-достоверните и ценни комуникатори на бранда на компанията. От беседите става ясно, че всеки програмист прави проучване освен за самата компания и за настоящите й служители чрез социални мрежи, блогове, статии и интервюта.

Съвет:

На база на получената информация от проучването, експертите съветват компаниите да представят своите ключовите технически лица чрез снимки, техен блoг, профил в LinkedIn, връзки към интервюта, лекции, статии, ако такива са налични. Посланието, което компанията изпраща по този начин е ясно и кратко: “При нас работят качествени експерти, защото ние сме качествена компания!”.

3. Продуктът 

Всеки от интервюираните специалисти споделя мнението, че компаниите не акцентират достатъчно върху продукта, който разработват, усугите, които предлагат и методологията си на работа. А именно продуктът се оказва най-важният и основен компонент при взимането на решение за постъпване на работа. Това е така, защото именно върху него те ще работят всеки ден.

Колкото повече информация е достъпна за продукта, визията за развитието му и за развитието на компанията като цяло, толкова повече доверие и яснота ще бъде създадена в отсрещната страна. Или както един от събеседниците на Dev.bg споделя: “Когато компанията разказва за това, което прави, за своя продукт, тя показва, че се гордее с него!”. Друг потвърждава това, разказвайки как  е започнал работа за компанията Х, без да знае почти нищо за тях, само защото се е запознал с продукта им и е повярвал в него, и в развитието му.

Съвет:

Поставете силен акцент върху продукта и/или услугата, която компанията предлага. Какви са предимствата, с какво допринася и с какво се различава, какви са процесите на работа и най-важното: каква е визията и мисията на компанията чрез това, което прави. Добрият продукт понякога е достатъчен сам по себе си, за да спечели добрия програмист.

4. Технoлогиите

Очаквано технологиите и програмните езици са ключов фактор при взимането на решение за започване на нова работа. Обратната връзка от проучването обаче показва, че често работодателите се ограничават единствено до това да отбележат, че използват актуални технологии. При това те или не ги използват регулярно или просто планират евентуално да ги използват в бъдеще. Когато това стане ясно на кандидата, се създава разочарование и недоверие към компанията като цяло.

Съвет:

Кратко, ясно и достоверно представени технологии и езици, които компанията използва регулярно.

5. Допълнителните придобивки

По тази точка отговорите са разнообразни и повечето участници в проучването са оценили с най-голяма тежест различни придобивки. Все пак за повечето от тях на първо място застават по-дългата годишна отпуска, гъвкавото работно място и време, както и допълнителното здравно осигуряване.

От получената обратна връзка стана ясно, че не малко компании акцентират на това, че предлагат гъвкаво работно време и работа от вкъщи. В процеса на интервюто, обаче или дори след започване на работа, се оказва, че тези условия не важат за дадената позиция или са много рядко изключение. Това оставя горчив привкус в кандидатите и ги кара да се чувстват излъгани, тъй като за много от тях това са ключови фактори при избора на дадена компания.

Съвет:

Честност, прозрачност, ясно и точно поднесена информация.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg