EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

2017: Ето кои хартиени удостоверени се премахват

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

2017: Ето кои хартиени удостоверени се премахват

mail10:06 | 26.06.2017прегледи 1161 коментарикоментари 0


Автоматичният обмен на данни между основните администратори на данни - бази данни и регистри - ще се случи до края на 2018 година. Това е голямата цел на предприеманите от правителството действия. Автоматизираният обмен на информация означава, че гражданите и бизнесът няма повече да бъдат куриери между административните структури. Това заяви председателят на Държавната агенция "Електронно управление" Росен Желязков след редовното заседание на правителството по повод предприетите от кабинета активни действия за ускорено премахване на административни пречки пред гражданите и бизнеса.

„Дотогава всички целенасочени намеси ще бъдат, условно казано, на полуавтоматичен режим - администрациите служебно ще имат достъп до регистрите, откъдето ще разполагат с необходимата информация“, поясни Росен Желязков.

„Ефектът ще бъде облекчаване на тежестта за обществото, но също така ще доведе до необходимост от обучение на администрацията. Това ще доведе до възможността възприетият подход на премахване на хартиените удостоверения и достъпването от административните органи до първичните регистри, да бъде надграждан с повече административни услуги. 12-те удостоверителни административни услуги, които ще бъдат премахнати, фигурират в десетки и стотици други административни услуги, които ще бъдат изчерпателно посочени през следващите седмици в посочените срокове“, информира председателят на ДАЕУ.

До края на годината чрез създаването на единна входна точка ще бъде премахнато изискването за фирмите да подават годишни финансови отчети в три институции - НСИ, НАП и Търговския регистър, обяви още Росен Желязков, според когото мярката представлява трикратно облекчение за бизнеса в тази посока.

В отговор на журналистически въпрос председателят на ДАЕУ поясни, че вече одобрените за премахване 12 удостоверителни услуги участват във формирането на множество други режими, като се търси мултиплициращ ефект и по отношение на редица други административни тежести.

През тази година ще бъдат премахнати следните хартиени удостоверения:

- Удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенция по вписванията;

- Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър;

- Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър;

- Удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър;

- Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“;

- Удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация;

- Удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация;

- Удостоверение за брак, издавано от общинска администрация;

- Удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Национална агенция за приходите;

- Удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;

- Удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;

- Удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

Скоро към изброените удостоверителни услуги ще бъдат добавени и други такива, които също са свързани с дейността на първичните администратори на данни в Агенцията по вписванията, както и в Главна дирекция "ГРАО" в регионалното министерство, допълни Желязков.

Според заместник министър-председателя Томислав Дончев, предприеманите действия за ускорено намаляване на административното бреме са от първостепенно значение за икономическото развитие на страната. „Имаме амбицията да завършим този процес“, категоричен беше вицепремиерът.

По отношение на свидетелството за съдимост вицепремиерът Дончев прогнозира, че издаването му на хартия ще бъде преустановено преди есента на 2017 г. „Голямо предизвикателство са необходимите промени в нормативната база, защото трябва да се променят над 40 закони“, посочи Томислав Дончев. По думите му, трябва да бъде определен и обхватът на мярката по отпадане на издаването на хартия на свидетелства за съдимост по отношение и на по-широк спектър от организации, които също изискват такива удостоверения.    

С предстоящите нормативни промени информацията, удостоверявана в момента от свидетелство за съдимост, ще се предоставя служебно по административен път и гражданите няма да е необходимо да заявяват подобна услуга.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg