АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
10% е ръст на българско вино



През 2013 г. ще започнат да работят 11 нови изби и да се обработват нови лозови масиви. В момента имаме много добра реализация и на вътрешния пазар и на чуждестранните пазари. Това коментира за тв и радио „България Он Ер” Красимир Коев, изпълнителен директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното. Русия е на първо място по консумация на българско вино и през 2012 година, като 45% от износа отива за Русия. Много българско вино се консумира и в Китай. Източните пазари се оформят като нови възможности за българските производители. Добро представяне имаме и в Румъния, Полша, Словакия, Германия. По думите на Коев създаването на новите изби връща хората към консумацията на българско вино. Данните показват, че ръстът на вътрешния пазар е над 10%, което е над 100 млн. литра. Увеличението на външния пазар е около 1.5%, което с около 1 млн. литра ръст на износа, допълни Коев. Той обясни още, че все по-често на туристите се предлага курортен туризъм, което включва и посещение на изби и дегустация на вино и все повече чуждестранни туристи се записват за подобни екскурзии. Мнението му е, че това е възможност за популяризация на българските вина.
Красимир Коев обясни още, че Националната лозаро-винарска камара „Тракия" и Държавен фонд „Земеделие" са сключили договор за промотиране на българските вина в Тайланд, Сингапур и Виетнам. Това е третата промоционална програма, която е сключена, като първите два бяха със САЩ, Швейцария и Китай, другата е за Русия и Китай. В програмата може да се включат винопроизводители, търговци, кооперации. Условието е да произвеждат качествено вино, като финансовата част, с която участват е 20% от цялата необходима сума.
Tweet |
|