EUR 1.9558
USD 1.8180
CHF 2.0126
GBP 2.3097
CNY 2.4996
you tube
mobile version

Фирми:ИП Сливен,"БДЖ Пътнически превози"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми:ИП Сливен,"БДЖ Пътнически превози"

mail16:15 | 15.09.2023прегледи 1878 коментарикоментари 0


Индустриален парк Сливен вече официално е вписан в регистъра на индустриалните паркове. Община Сливен работи по проекта за създаване на индустриална зона от 2019 г. Индустриалният парк е с площ от 2684 дка. Обхваща група поземлени имоти от северната и южната страна на бившето летище "Бършен", което дава възможност развитието на парка да се раздели на етапи. В същото време съществуващите писта на летището и мотописта ще бъдат запазени.

Паркът е разделен на 17 квартала, разположени в 4 зони: Зона Север с площ от 452 дка; Зона Югоизток с площ 533 дка; Зона Югозапад с площ от 38 дка; Зона Летище и мотописта с обща площ от 1660 дка.

Развитието на парка се предвижда да се извършва поетапно, стартирайки със зона Север, за която ще се изгради вътрешна инфраструктура до всеки парцел. Тя ще разполага с електрозахранване, водоснабдяване за питейни и производствени нужди и канализация, газоснабдяване, вътрешна пътна инфраструктура и оптични електронни съобщителни мрежи. Едновременно с това ще се изгради и довеждаща инфраструктура за цялата територия.

-------------------

Финансово положение на "БДЖ Пътнически превози" отново се влошава, въпреки големият брой пътуващи с влакове. Превозените пътници за първата половина на годината са 10,8 милиона, което е с 804 250 души повече спрямо миналата година. На този фон пътническите превози на БДЖ са на загуба с 27,3 милиона лева.

За сравнение, загубите са възлизали на 2,3 милиона лева през първото полугодие на 2022 година. Загуба, макар и по-малка, отчита и "БДЖ Товарни превози" - 1,45 милиона лева.

Печалбата в този сегмент за полугодието на 2022 година е 6,9 милиона лева. Като основна причина се сочи намалението на приходите от държавата за компенсиране на високите цени на тока с 5,2 милиона лева и спад с 3% приходи от превоз на товари. И при това дружество основните разходи са за персонал - 34,77 милиона лева при общо 72,78 милиона лева.

В товарните превози работят 2262 души. Средната заплата е 1929 лева при 1643 лева миналата година, увеличението е 17%. Превозени са 2,79 милиона тона товари при 3,48 милиона лева за същото време на миналата година, или с 20% по-малко. Шапката на двете дружества - "Холдинг БДЖ", е на минус с 1,66 милиона лева при печалба през 2022 г. от 6,67 милиона лева.

Влошаването на резултата отново се дължи на приход с еднократен характер през 2022 г. - 9,64 милиона лева от дългогодишен съдебен спор. Ангажиментът на БДЖ да издържат настанените в техните бази украински граждани води до загуба с над 1 милион лева.

Дружеството очаква да получи от държавата финансиране от 832 000 лв. 10,8 милиона души са превозени за първата половина на 2023 година. Другите причини загубите при пътническите влакове да са увеличени близо 8 пъти е вдигането с 1,3 млн. лв. на разходите за горива, а за инфраструктурни такси - с близо 6 млн. лв.

Източник: industryinfo.bg, money.bg


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg