АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
„Софийска вода” погна длъжниците си



От края на 2010 г. „Софийска вода” започна да работи с две специализирани фирми за събиране на вземания. Близо 25 хиляди клиента – длъжници ще бъдат потърсени от тези фирми, за да ги поканят да си платят. Това каза прокуристът на „Софийска вода” Иван Иванов пред агенция „Фокус”. Иванов припомни, че в края на 2010 г. просрочените задължения на клиенти към „Софийска вода” са близо 59 млн.лв., а за 2009 г. сумата е 51 милиона лева. На домакинствата се пада 89% от общия дълг, включително и няколко блока в София на общо плащане с много големи задължения. „Софийска вода” системно следи неплатените сметки и предприема всички законови методи за събирането на задълженията. Специализиран отдел на дружеството работи с клиентите със задължения - изпращат се напомнителни писма, клиентите с две просрочени сметки и дълг над 30 лв. получават обаждания по телефона, специалисти „преговори с клиенти” извършват посещения в имотите, за които има натрупан дълг и предлагат различни възможности за плащане. Когато клиентът е затруднен да изплати задълженията си наведнъж има възможност за сключване на споразумение за разсрочено плащане”, обясни Иван Иванов. В краен случай „Софийска вода” прибягва и до съдебно търсене на дълга (през миналата година са заведени над 1000 дела), а в някои случаи и до прекъсване на водоснабдяването, посочи още той.
По отношение на обсъждането на такса „водомер”, която бе обсъждана на заседание на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР), Иванов подчерта, че това е тема, която не е актуална в момента за "Софийска вода". „Приоритет за дружеството през настоящата 2011 година е да изпълни указанията на регулатора и в срок до 30 април да представи преработен бизнес план с актуализирана инвестиционна програма”, каза още Иванов.
Tweet |
|