EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Японският заем за Варна и Бургас загубен

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Японският заем за Варна и Бургас загубен

mail06:30 | 18.07.2013прегледи 591 коментарикоментари 0


Възможностите за използване на заемни средства от Японската банка за международно сътрудничество за изграждане на контейнерни терминали във Варна и Бургас са безвъзвратно загубени. Това заяви транспортният министър Данаил Папазов в парламента. По думите му решението за прекратяване на споразумението за заем на предишното правителство е прецедент в историята на Японската държавна помощ.
„С реализацията на проекта щеше да се достигне натоварване на жп превозите с повече товари, от тези загубени от Кремиковци“, каза министър Папазов. „Липсата на контейнерни терминали доведе до сериозно отклоняване на националния и транзитен контейнерен поток през конкуриращите ни пристанища в Констанца и Солун“, допълни Данаил Папазов. По думите му реализирането на проекта щеше да бъде и един допълнителен стимул за строителния сектор в България, тъй като 90% от работите щяха да се извършат от местни изпълнители и местни материали.
Проектът „Изграждане и развитие на нови контейнерни терминали на пристанищата Варна и Бургас“ включваше изграждането и оборудването на два нови контейнерни терминали в пристанищата Варна и Бургас, с обща площ на двата терминала 600 хил. кв. м. и с капацитет за обработка до 900 000 TEU годишно, както и рехабилитацията на Варна Изток.

„Споразумението за заем е прекратено с извършена релокация на средствата по категории и с размяната на ноти по предложен текст на Японската агенция за международно сътрудничество, с който текст се цели да се избегне скандала и запази рейтинга на България“, заяви министър Папазов. Той допълни, че Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще изготви анализ за необходимостта от изграждането на контейнерни терминали, като вземе под внимание и влезлите в сила концесии, но единствените източници за финансиране на изграждане на контейнерни терминали са нови заемни средства или чрез търсене на публично-частно партньорство.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg