EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Южняците купуват повече телефони & телевизори

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Южняците купуват повече телефони & телевизори

mail06:40 | 13.07.2015прегледи 6737 коментарикоментари 0


Независимо от затрудненото икономическо състояние на Европа, потребителите все още изпитват необходимост от нови технологии, въпреки че се наблюдават ярки контрасти между покупките и употребата на технологични устройства в различните региони.

Планираните разходи за технологии на европейците стават ясни от годишното изследване на Samsung Techonomic Index, което предлага цялостен поглед върху поведението и нагласите на 18,000 европейски потребители към технологиите.

Апетитът на Европа към технологиите е по-ясно изразен в южните страни, където потребителите са много по-склонни да закупят нови устройства, сравнено със средното ниво за Европа.

От друга страна, резултатите от проучването в Северна Европа, особено скандинавските народи, демонстрират въздържане от разходи, като над 60% от анкетираните заявяват своето намерение да не купуват нови технологични устройства или уреди. Процентът на тези, планирали закупуването на нов телефон (14% ) или таблет (7% ), е много под средното равнище за цяла Европа, (21% и респективно 11% )

Европейски глад за технологии: собствеността и употребата нарастват

Преобладаваща част от домовете в Европа (98% ) имат поне един мобилен телефон, компютър или лаптоп, телевизор и домакинска техника. В момента таблетите навлизат на пазара с 64%, показвайки ръст от 11% спрямо 2014 година . Като цяло проучването показва, че домът на 2015 е обогатен с технологии и броят на устройствата в домакинството е нараснал на 19, с 1 пункт повече от 2014 година . Не само че домакинствата имат повече устройства, но и времето прекарано за използването им е нараснало – потребителите използват електроните устройства по 8 часа дневно, сравнено със 7,7 часа през 2014 г. Българските потребители използват електронни устройства почти 10 часа и 36 минути, сравнено с 8 часа дневно за Европа.

Причините за планираните покупки показват, че движещ фактор при покупката на нов продукт във всяка категория (с изключение на уредите за почистване) за българина е доброто представяне на устройството. За Европа функционалността и доброто представяне са водещите фактори при избор на нови технологии. Четвърт от европейските потребители (25 на сто) заменят повредените мобилни устройства или лаптопи. Освен от необходимост, една трета (32%) от потребителите, планиращи покупка на нов телефон или лаптоп през следващото тримесечие, искат продукт с по-добро представяне.

Ключови статистики и факти

България:
• 19% от потребителите в България планират покупката на нов телевизор, 19% – нови уреди за готвене и 16% – нови уреди за почистване.
Италия:
• Четирима от 10 анкетирани италианци (41%) планират да инвестират в нов телефон в следващите три месеца
• Една трета от анкетираните италианци планират закупуването на нов телевизор (33%), уред за готвене (30%) или уред за почистване (29%) в идното тримесечие
Испания:
• Една трета (31%) от испанците планират покупката на нов телефон

Скандинавските държави:
• 61% от отговорилите в Норвегия и 63% от Швеция не планират покупката на нито едно от устройствата в 11-те категории на проучването
• 15% от норвежците планират закупуването на нов телефон през следващите три месеца
• 7% от анкетираните норвежци обмислят покупката на таблет през следващите три месеца

Увереност на потребителите
• Една трета (37%) от потребителите в Европа се чувстват уверени или много уверени за своите лични финанси през идните 12 месеца
• Почти една трета (28%) от българите се чувстват уверени или много уверени за своите лични финанси през следващите 12 месеца
• Двама от всеки пет (42%) от 16-24-годишните европейци се чувстват сигурни за своите лични финанси през идната година
• Шест от десет (59%) норвежци казват, че се чувстват много уверени или уверени за личните си финанси за предстоящите 12 месеца
• Повече от половината (52%) от анкетираните датчани и финландци заявяват, че се чувстват сигурни за финансите си за следващата година
• По-малко от един от петима (16%) италианци се чувстват по същия начин

Притежание на технологични устройства:
• Мобилните телефони, компютри/лаптопи, телевизорите, уредите за готвене и чистене са навлезли почти във всички домакинства в Европа
• Собствениците на таблети са се повишили с 11% през 2015 г., като почти две трети (64%) от домакинствата имат поне един таблет в сравнение с половината домакинства (53%) през 2014 г.
• Европейците притежават средно по 19 технологични/електронни устройства в сравнение с 18 през 2014 г.
• Всяко домакинство има средно по два телевизора и поне един таблет

Поведение при покупка:
• Мобилните телефони са сред най-популярните продукти, които анкетираните възнамеряват да закупят в следващите три месеца
• За 32% от анкетираните основната причина за покупка е по-доброто представяне на устройството
• 25% планират покупка на нов телефон, за да заменят повредено устройство
• 21% от европейците планират покупка на нов телефон
• Един от десетима (11%) от анкетираните в Европа възнамерява да закупи таблет
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4161