EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ще се промени ли прага по ДДС

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ще се промени ли прага по ДДС

mail18:00 | 03.10.2011прегледи 716 коментарикоментари 0


Автотранспортният бранш, в който близо 90% от фирмите са с до три автомобила, ще бъде сериозно засегнат, ако се приемат предложенията за увеличаване прага за регистрация по ДДС. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Койчо Русев, председател на Съюзa на организациите в автомобилния транспорт (СОАТ) и Националната транспортна камара и член на УС на АЕБТРИ. „Предложенията, които предвиждат да се завиши сумата от оборота на фирмата за последните 12 месеца на 150 хил.лв., са на НАП, а колегите от КРИБ предлагат даже 200 хил. лв. Това ще даде много сериозно отражение върху средния, и особено малък по обем бизнес в автотранспорта. Катастрофално ще бъде това отражение върху тези от тях, които извършват превози и имат контрагенти в чужбина”, каза Русев.
Той посочи, че съгласно сега действащия Закон за ДДС ( чл. 97 до чл.100), независимо от годишния оборот, за да получи приходи от други страни, фирмата трябва задължително да са регистрирани по ЗДДС. Според Русев увеличаването прага за регистрация по ДДС ще лиши фирмите от възможността да работят на международния транспортен пазар.
„Ще се повиши себестойността на извършваните превози в страната поради по-високата цена, с 20%, колкото е данъчният кредит, на горивата, гумите, резервните части, ремонта, маслата и други експлоатационни разходи при запазване на досегашните нива. Фирмите няма да бъдат конкурентноспособни спрямо големите от бранша. Тези експлоатационни разходи формират над 60% цената на транспортната услуга. На следващо място ще се блокира инвестиционния процес, тоест няма да се купуват нови превозни средства – влекачи, ремаркета или бордови автомобили и автобуси, тъй като 20% към цената им заради ЗДДС, по който са регистрирани производителите или търговците, няма да се възстановява на транспортните фирми купувачи. Това пък от своя страна ще доведе до застаряване на автопарка и влошаване на екологията”, каза Русев.
Според него увеличаването на прага за регистрация по ДДС ще засегне и не малко фирми от останалите браншове. „Ако се наложи дерегистрация съгласно Закона за ДДС /Глава ХІV чл.97 до чл.111/ и Закона за счетоводството /Глава ІІІ/, всяка фирма ще трябва да възстанови данъчния кредит, който е ползвала за всички активи, които притежава. Простичко обяснено, трябва да върне сума, която е равна на 20% от пазарната стойност на сгради, съоръжения, площи за гаражи, превозни средства и др. Мисля, че това ще засегне и не малко фирми и от останалите браншове. Те ще бъдат лишени да участват в търговете за обществени поръчки, където има условие да са регистрирани по ДДС”, каза Русев.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg