EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ще се върне ли физическото пазаруване?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ще се върне ли физическото пазаруване?

mail18:55 | 27.05.2021прегледи 1351 коментарикоментари 0


Ежегодното проучване по поръчка на Paysafe, извършено от на Sapio Research „Изгубени в трансакциите“ сочи трайна промяна в нагласите на потребителите към безконтактни платежните методи. Пандемията рязко промени начините, по които хората плащат, като повиши обема на безкешовите плащания. Очаква се тази тенденция да продължи в голяма степен и след края на Covid-19.

Като цяло, картови плащания продължават да бъдат популярен метод за онлайн трансакции, като 75% от българските потребители са използвали дебитни карти в последния месец. Този процент е почти сходен сред потребителите в Обединеното Кралство (71%) и значително по-висок в сравнение със страни като Австрия, Германия и Италия, където средно 40% използват дебитни карти за покупки онлайн. Дигиталните портфейли на свой ред са най-предпочитаната алтернатива на картовите плащания, като отново прави впечатление, че българите са активни техни ползватели – 46% сочат, че са плащали с дигитален портфейл през последния месец.

Евентуална причина за това повишено потребление на безконтактни методи за плащане е зачестилото онлайн пазаруване поради противоепидемични мерки, социалната дистанция и др. От всички запитани респонденти на глобално ниво, малко над 1/3 споделят, че значително са намалили физическото пазаруване в магазините и са заложили на онлайн покупки. В същото време, плащанията с безкешови методи позволяват много по-добра проследяемост на разходите, което за 36% от българите е било основна причина да ги предпочитат пред парите в брой при пазаруване.

Сигурността на данните при онлайн плащания остава тема с приоритетно значение. В сравнение с 2020 г. днес потребителите са много по-уверени и спокойни за сигурността на финансовите им данни онлайн, като това може да се обясни с предпочитането на по-лесни и удобни за ползване платежни методи. 41% от българите сочат, че биха приели всички необходими мерки за по-голяма сигурност при онлайн трансакции, а 31% считат за водещ баланса между удобство, сигурност и добра защита при плащания онлайн.

„Доверието в онлайн плащанията нараства и все повече клиенти използват нови и алтернативни методи. Въпреки това клиентите все още са много загрижени за сигурността и предотвратяването на измами с техните данни. Това кара търговците да добавят повече методи за плащане и да осигуряват безкомпромисни стандарти за сигурност. За да отговорят на изискванията на потребителите, те се стремят към интегриране на практически решения, предоставящи им достъп до голям набор от сигурни опции за разплащане. Това позволява бързо добавяне на нови методи на плащане с малко оперативни усилия и без нужда от допълнителни ресурси.“, споделя Росен Метев, вицепрезидент "Продажби" за регион EMEA в Skrill & NETELLER в Paysafe.

Проучването отразява и още една тенденция, която всички следят с интерес – ще се върне ли на същото равнище физическото пазаруване? Сред българите 50% отбелязват, че дори след края на пандемията ще пазаруват толкова или дори по-често в магазини, колкото и преди Covid-19. По отношение на методите за плащане, за последния месец при пазаруване във физически магазин 57% от потребителите плащат в кеш, а само 22% безконтактно, където е възможно.

Интересна тенденция е, че ваксинационните програми няма да повлияят на решението на българите кога и колко често да пазаруват във физически магазини. 64% посочват, че ваксинацията няма да повлияе върху навиците им на пазаруване, и 31% от запитаните не планират да се ваксинират изобщо.

Резултатите са част от ежегодното проучване, разпространено от Paysafe Изгубени в трансакциите. То се провежда онлайн сред 8 111 потребители от различен пол и възраст - в САЩ (2 000), Великобритания, Канада, Германия, Австрия, България и Италия (по 1 000). Периодът на провеждане на проучването е март-април 2021 г.


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg