EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Чуждите модни марки най-активни наематели

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Чуждите модни марки най-активни наематели

mail07:18 | 14.08.2015прегледи 1840 коментарикоментари 0


Пазарът на търговски площи навлезе в по-зряла фаза, при която ясно се открояват успешните проекти и тези, чиито концепции не работят. Това са наблюденията на Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton/Cushman&Wakefield. Докато първата група търговски центрове засилват позициите си, то останалите се нуждаят от цялостно преструктуриране, за да продължат да работят в условията на все по-конкурентен пазар.
След вълната от сделки с подценени активи през последните две години в момента за част от проектите са в ход концепции за ново пазарно позициониране. Пример за това е започналото през април преустройство на City Center Sofia, което се очаква да приключи в началото на 2016 година. През есента се очаква да бъдат подписани договори с ключови наематели за над 5000 кв. м от търговския център с посредничеството на Forton/Cushman&Wakefield като ексклузивен лизинг агент.
Като цяло първата половина на 2015 г. мина без откриване на нови търговски проекти и общият обем на пазара остана 763 000 кв. м. Наемните нива на първокласните локации в софийските молове остават стабилни - 20 евро/кв.м. На бул. „Витоша“ наемите също са устойчиви, като се задържат средно на 44 евро/кв. м.
Международните марки за мода и обувки в ниския и среден ценови клас остават сред най-активните наематели през второто тримесечие, като експанзията на някои от тях вече е ориентирана към по-малките регионални центрове с население над 100 000 души. През периода активно се разрастваха полската верига за обувки ССС, която отвори магазини в Mall of Sofia, както и в Galleria Burgas и Galleria Stara Zagora. В Плевен Tom Tailor и United Colors of Benetton подписаха договори с Панорама Мол. H&M също продължава разрастването си в страната.
В сегмента на ритейл парковете също се усети раздвижване, катализирано от стремежа на някои големи търговци да диверсифицират и оптимизират мрежата си от магазини. Най-видим бе този процес при Retail Park Varna, където IKEA отваря на 2500 кв. м първия си за страната център за поръчки. В съседство вече присъстват веригата за детски играчки Comsed и Decathlon. Също във Варна Praktiker започна строителството на нов магазин в съседство до обект на „Tехнополис“, с която имат и общ собственик.
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg