EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

ЧЕЗ демонстрира как отчита енергията

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЧЕЗ демонстрира как отчита енергията

mail09:45 | 22.03.2013прегледи 586 коментарикоментари 0


„Взели сме всички мерки консумираната електроенергия да бъде отчитана коректно, а показанията от електромерите да бъдат отразени точно и съвестно в месечните фактури. Нашата система не позволява нито на отчетниците, нито на някой друг служител на дружеството да манипулира електромерите”, каза Стефан Апостолов - Изпълнителен директор на „ЧЕЗ Разпределение България” АД. Той представи мерките, които взима дружеството, за да контролира процеса на отчитане и да ограничи възможностите за грешки.
На журналистите бе показано как работи центърът за валидиране на данни. Представителите на медиите се запознаха и с процеса на отчитане на място на потребление.
„ЧЕЗ Разпределение България” АД има утвърдена система на отчитане, която гарантира, че не могат да се манипулират данните на измервателните устройства. Отчитането на всеки клиент се извършва от трима различни служители в рамките на три поредни месеца, като по този начин се намаляват до минимум неточностите в резултат на човешка грешка.
Отчитането се извършва с ръчни, мобилни терминали, които автоматично записват GPS координатите и позволяват заснемане на данните на електромерите. На база предишното потребление, софтуерът на ЧЕЗ изчислява очаквано потребление за съответния клиент и залага процент допустимо отклонение. Когато отчетникът въведе показанията от електромера и има по-голямо отклонение, терминалът издава звуков сигнал и се появява системно съобщение, а показанията автоматично се блокират. След това данните се проверяват в един от петте валидиращи центъра на „ЧЕЗ Разпределение България” АД.
С цел да ограничи максимално възможностите за грешки, ЧЕЗ извършва допълнителни проверки на всички сметки на битови клиенти на стойност над 500 лв., както и на фактурите на бизнес клиенти по-високи от 5 000 лв. Компанията осъществява и редовни проверки по получени сигнали, като само за 2012 г. са направени близо 320 000 проверки.
От началото на годината до 18 март в компанията са подадени 13 448 жалби за проверка на високи сметки за електроенергия. От тях основателни са едва 1%. Клиентите, които се съмняват в точността на фактурите си или в изправността на измервателните уреди, могат да подават сигнали в центровете за обслужване на клиенти, на електронен адрес zaklienta@cez.bg или на телефонен номер 0700 10 010.

 

 

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 4171