EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

ЦИЕ: Следващото поколение семеен бизнес

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

ЦИЕ: Следващото поколение семеен бизнес

mail17:44 | 14.11.2019прегледи 636 коментарикоментари 0


Следващото поколение собственици на семеен бизнес в Централна и Източна Европа иска да участва по-активно в компаниите си. Това показват резултатите от тазгодишното проучване на PwC NextGen 2019. 53% от анкетираните в момента участват активно в дейностите на своите компании, което е под средната стойност в световен мащаб (70%). Ангажираността им обаче се очаква да стигне до 76% в бъдеще. До 2025 г. 47% очакват да заемат позиция на изпълнителен директор, а 33% да бъдат мажоритарни акционери.

Имайки предвид дигиталните си компетенции, почти 90% от анкетираните смятат, че могат да добавят значителна стойност и да помогнат на компаниите си да имат подходяща за дигиталната ера стратегия. Новото поколение вярва, че дигиталните технологии са от решаващо значение за успеха на компаниите. 30% от анкетираните са загрижени, че семейният им бизнес в момента изостава от конкурентите си в областта на дигитализацията.

„Има добро съответствие между това, което следващото поколение разглежда като бъдещи бизнес приоритети, и неговите възможности и интереси. За да се възползват максимално от дигиталния си талант, следващите собственици на бизнес трябва постепенно да се потопят в дейността на семейните фирми, за да се поучат от основателите на бизнеса“, коментира Пьотр Вишогродски, Лидер „Предприемачество и частен бизнес“, PwC ЦИЕ.

„Смятам, че трябва да ни се дават по-големи отговорности още от по-малка възраст. Така ще разберем как работи бизнесът и ще можем да добавяме стойност и подпомагаме развитието“, споделя анкетиран от България.

 
Истински агенти на промяната

Променящите се нужди на клиентите са основно притеснение за следващото поколение собственици – посочват ги 26%. Анкетираните са загрижени и за въздействието на променящите се технологии (22%) и пазарната конкуренция (19%).

Анкетираните се възприемат като агенти на промяната в много по-голяма степен от техните световни връстници – 68% срещу 48%. Те осъзнават отговорността да ръководят компаниите си в сложната обстановка на дигитална революция и променящи се клиентски изисквания.

Според отговорилите Интернет на нещата (82%), Роботика (57%) и Изкуствен интелект (54%) са най-подходящите нови технологии, които ще допринесат за успешното развитие на компаниите в бъдеще.

Относно бизнес приоритетите: следващото поколение собственици посочва почти същите като глобалните си колеги – модернизиране на управленските практики в компаниите (97%) и фокус върху талантите (90% казват, че е необходима промяна във връзка с привличането и задържането им).

37% от анкетираните споделят, че вече са имали възможност да ръководят специфичен проект за промяна във фамилния им бизнес. 23% участват активно във взимането на различни решения в компаниите.
 

Как следващото поколение се подготвя да управлява?

Приоритет за анкетираните е образованието – 90% развиват уменията си в университет/колеж, 73% – посещавайки семинари и конференции.

За да може да управлява компаниите си успешно, следващото поколение собственици посочва като най-важно развитието на меки умения – компетенции за разрешаване на проблеми и стратегическо мислене (73%), лидерство (73%) и комуникационни умения (60%).

 

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg