EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Цена на електронен подпис = 12 лв. годишно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Цена на електронен подпис = 12 лв. годишно

mail06:50 | 23.01.2015прегледи 2186 коментарикоментари 1


Първият български доставчик на електронен подпис сваля цените на електронен подпис за физически лица двойно
От 21 януари 2015 г. „Информационно обслужване" въвежда нова по-ниска тарифа за издаването на удостоверение за квалифициран електронен подпис (УКЕП).
„Това е стратегическа промяна на ценовата и продуктова политика в подкрепа на развитието на електронното управление в България.”, коментира компанията.
Цената на електронен подпис StampIT за физически лица вече е 12 лв. с ДДС за година (при досега действаща цена от 24 лв. с ДДС), като за пълния комплект с четец и карта е 36 лв. с ДДС (при досега действаща цена 63.60 лв. с ДДС).
Компанията създава и възможност за издаване на електронен подпис StampIT с валидност 3 години, при което цената се намалява до 32.40 лв. с ДДС за физически лица за периода.
Електронния подпис е най-сигурният начин за комуникация при ползването на електронни услуги и гарантира достоверността при работата с тях. Осигурява бърз достъп на гражданите и бизнеса до институциите и спестява време и ресурси.

Новата тарифа за електронни подписи бе представена в пилотен фронт офис в сградата на Централна поща, София. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов съобщи, че цената на електронния  подпис за фирмите намалението е с повече от 15 %, а комплектът карточетящо устройство и карта за е-подпис е с 40% по-евтин.

„Тази стъпка съвпада с политиката на правителството и Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за по-голяма достъпност на електронните услуги“, добави заместник-министърът. По думите му, до този момент една от основните причини за слабото използване на електронни услуги от гражданите беше цената на електронния подпис, който се изисква за удостоверяване на личността пред цифровата администрация. „Електронните услуги улесняват гражданите при подаване на данъчни декларации, на информация към Търговският регистър, получаване на електронни свидетелства за съдимост, електронно подаване и отчитане на проекти с евро средства, проследяване на документи към деловодните системи на държавната администрация, преглед на здравно досие и други“, каза Валери Борисов. Той даде пример с електронното заявяване и получаване на свидетелство за съдимост. „В периода на данъчна кампания, електронният подпис гарантира ненарушимост на данъчната декларация и нейната автентичност. Това улеснява гражданите и фирмите да подадат годишните декларации без да чакат на опашки и да получат 5% отстъпка, ако не дължат суми на държавата“, съобщи заместник-министър Борисов. Той добави, че нивото на сигурност на е-подписа в електронния свят е изключително високо. През последните 14 години са издадени близо 400 000 електронни подписи, като този брой ще се увеличава с предлагането на повече електронни административни услуги.

Домакини на събитието бяха изпълнителният директор на „Български пощи“ Деян Дънешки и изпълнителният директор на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов.


 


 
Коментари
 
Стефан - 23-01-2015 г. 15:21:28

„Информационно обслужване" АД е акционерно дружество, с мажоритарен собственик Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията на Република България. Следователно държавата е решила да доведе до фалит останалите четири доставчика на електронен подпис, които са чисто търговски дружества без държавно участие. Да ни е честито - утрепаха четирма с един удар!

 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg