"Хъбъл" откри 40 млрд. звезди

"Хъбъл" откри 40 млрд. звезди

mail17:40 | 10.01.2019прегледи 727 коментарикоментари 0

Полетите до близка голяма галактика с форма на триъгълъник са в далечното бъдеще, но живот там вероятно съществува отдавна, съобщи Лайф като цитира британски медии.

Космическият телескоп "Хъбъл" изпрати на Земята уникална снимка, на която астрономи и астрофизици откриха не само най-голямата, разположена близо до Млечния път галактика, но и установиха точния брой на съдържащите се в нея звезди. Става въпрос за спиралната галактика Месие 33. Дори повърхностният анализ позволил да се потвърди, че във вътрешността й има не по-малко от 40 милиарда звезди, около които кръжат планети.

Новата снимка е втора по своите мащаби и детайлни изображения в историята. Съставена е от 54 отделни фотографии. Благодарение на нея учени установиха, че разстоянието между Млечния път и Месие 33 е 3 милиона светлинни години.

При това Месие 33 не е отделна самостоятелна галактика, а е част от галактичен куп, включващ над 50 галактики, които са свързани помежду си посредством гравитацията. Сред тях е и Млечният път. Месие 33 е третата по големина и същевременно най-малката спирална галактика във въпросния куп. Диаметърът й е около 60 000 светлинни години, докато този на спиралната галактика Андромеда е 200 000 светлинни години.

Тагове: Хъбъл, звезди