EUR 1.9558
USD 1.6817
CHF 1.8334
GBP 2.3182
CNY 2.6310
you tube
mobile version

Френски влак на бъдещето

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Френски влак на бъдещето

mail12:07 | 21.09.2021прегледи 471 коментарикоментари 0


Френският президент Еманюел Макрон обяви ново начало на големите железопътни проекти във Франция, като представи нов модел високоскоростен влак по случай 40 години от първите TGV в страната, предаде Франс прес.

Високоскоростните влакове са превозили 3 милиарда пътници от пускането им през 1981 година, изтъкна президентът на церемония на Лионската гара в Париж.

Той представи макет на мотрисата на бъдещия TGV M - т. нар. TGV на бъдещето - който ще бъде пуснат от френската държавна жп компания SNCF през 2024 година.

След избирането си за президент през 2017 година Макрон обяви "пауза" на новите проекти, той като изграждането на 2700 километра високоскоростни жп линии беше натежало силно върху финансите на националния жп оператор.

Bienvenue au TGV du futur : le « TGV M » ! Déployé en France à partir de 2023, il sera plus accessible, plus connecté et plus écologique. pic.twitter.com/pFGR9NAZbb

— Emmanuel Macron (@EmmanuelMacron) September 17, 2021

След жп реформата през 2018 година и програмата за обновяване на жп линиите вече може отново да започнат планове за бъдещето, отбеляза Макрон. По думите му десетилетието на 2020 година ще бъде новото десетилетие на високоскоростните влакове.

Френската държава се е ангажирала да инвестира 6,5 милиарда евро в жп връзките Бордо-Тулуза, Монпелие-Перпинян и Марсилия-Ница. Сумата се равнява на 40 процента от планираните разходи, като останалата част ще се финансира от местните власти и от Европа.

Новият TGV от осмо поколение няма да бъде по-бърз от предшествениците си (320 км/ч), но ще бъде по-комфортен, по-адаптивен и по-екологичен.

Високоскоростните влакове TGV са лансирани от президента Жорж Помпиду, произведени са от следващия държавен глава Валери Жискар Д'Естен и са пуснати за първи път на 22 септември 1981 година от Франсоа Митеран.

Първата мотриса е била оранжева и е развивала до 260 км/ч, като е изминавала разстоянието между Париж и Лион за 2 часа и 40 минути вместо 3 часа и 40 минути с дотогавашните най-бързи влакове. Още през 1983 година времето е намалено до 2 часа.


Тагове: TGV, Макрон
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg