АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми: Тесенгруп, Марс
10:40 | 11.12.2025
81
коментари 0
Германската стоманодобивна компания „Тисенкруп“ (Thyssenkrupp) е приключила финансовата 2024-25 година с нетна печалба от 532 милиона евро, след като през предходната регистрира загуба от над 1 милиард евро, предаде ДПА.
Печалбата се дължи главно на увеличение на дела в производителя на асансьори „Ти Кей Еливейтър“ (TK Elevator) и продажбата на производител на специализирана стомана в Индия, съобщи германската компания.
Приходите са спаднали с 6 на сто до 32,8 милиарда евро под влияние на по-слабото търсене. В края на септември „Тисенкруп“ е разполагала с около 93 400 души служители и работници, което е с 5 на сто по-малко от предходната година.
Главният изпълнителен директор на стоманодобивната компания Мигел Лопес заяви, че годината е била съпътствана от геополитически и икономически предизвикателства. „По-голямата пазарна несигурност и по-слабото търсене от страна на клиентите осезаемо ограничиха бизнеса ни“, каза той, добавяйки, че подобренията в ефективността и намаляването на разходите са помогнали на компанията да поддържа резултатите си.
Акционерите ще получат дивидент от 15 цента на акция, непроменен спрямо миналата година.
„Тисенкруп“ очаква приходите за текущата година да останат като цяло стабилни, като се прогнозира промяна между минус 2 на сто и плюс 1 на сто спрямо 2024/25 г.
Стоманодобивното подразделение на „Тисенкруп“е най-големият производител на стомана в Германия. Планирано е мащабно преструктуриране, включващо хиляди съкращения на работни места и аутсорсинг.
--------------
Европейската комисия (ЕК) одобри придобиването на американската компания за хранителни продукти „Келанова“ (Kellanova) от „Марс“ (Mars), предаде ДПА.
„Марс“ присъства на европейския пазар с шоколадови блокчета като „Сникърс“ (Snickers), „Марс“ (Mars) и „Туикс“ (Twix), различни марки дъвки, храни за домашни любимци, включително марките „Уискас“ (Whiskas) и „Роял Канин“ (Royal Canin), както и марката ориз „Бенс Ориджинъл“ (Ben's Original). „Келанова“, известна преди като „Келог къмпани“ (Kellogg Company), е популярна в Европа със своята марка чипс „Прингълс“ ( Pringles) и различни марки зърнени закуски.
Комисията одобри придобиването без условия, тъй като няма причина за опасения, че сливането може да наруши конкуренцията в Европа, се посочва в днешното комюнике на изпълнителния орган на ЕС.
ЕК е разследвала дали разширената продуктова гама би увеличила значително влиянието на „Марс“ в преговорите с търговците на дребно и по този начин би ѝ позволила да налага по-високи цени.
| Tweet |
|







