EUR 1.9558
USD 1.8361
CHF 2.0130
GBP 2.2896
CNY 2.5369
you tube
mobile version

Фирми: Спиди, Shell, SG & Vivacom

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми: Спиди, Shell, SG & Vivacom

mail17:03 | 17.02.2016прегледи 1575 коментарикоментари 0


Органичният растеж и новите дружества в групата на Спиди АД увеличават приходите на компанията с 50% до 120 млн. лв. Това сочат данни от публикувания предварителен отчет за 2015 година – първата, в която изцяло са консолидирани резултатите от извършените в края на 2014 г. придобивания на ДПД Румъния и Геопост България. На българския пазар дружеството постига растеж на приходите от 13,7%, а на румънския – 22%.

Публикуваните предварителни финансови резултати за 2015 г. показват значителен положителен ефект от направените промени – оперативната печалба (EBITDA) нараства с 32% до 18,3 млн. лв., като оперативният марж достига 21,4%, в сравнение с 18,4% през 2014 г. Консолидираната оперативна печалба за годината се увеличава от 16 млн. лв. през 2014 г. до 21 млн. лв. през 2015 г.

На консолидирана база нетната печалба се запазва на нива близки до миналогодишните от 9 млн. лв., като спадът в рентабилността са дължи на направените инвестиции и повишените финансови разходи. Инвестициите в дълготрайни активи за близо 12 млн. лв. вдигат разходите за амортизации и натежават на нетната печалба.

В приложения към отчета доклад на управлението, компанията посочва, че основните двигатели на ръста са въведените през последните години нови продукти (палети и международни пратки). Същевременно, Спиди АД запазва стабилни ръстове и в традиционните си сегменти. Благодарение на разработената в кратки срокове мрежа от 300 офиса, компанията успява да се възползва и от бума в електронната търговия, където е партньор на някои от водещите онлайн търговци.

Бизнесът и земеделските производители имат достъп до по-изгодна финансова подкрепа при кандидатстване по новите европейски оперативни програми за покупка на машини, оборудване и земеделска и строителна техника. Те ще могат да финансират направените разходи за придобиване на активи по Оперативните програми, както и дължимия ДДС по сделката.

Допълнителната финансова подкрепа идва по линия на съвместен продукт на Сосиете Женерал Експресбанк и Сожелиз България – кредит Хибрид. Той комбинира някои от силните страни на стандартния лизинг с възможностите за банково финансиране на ново, неспециализирано оборудване. При финансиране чрез новия кредитен продукт, българските компании имат възможност да възстановят (чрез предоставените грантови схеми) голяма част от направените разходи за придобиване на нови активи, което им дава допълнителни възможности да инвестират в обновяването на своето оборудване,  машини и транспортни средства.

Финансирането се предлага чрез различни доставчици на машини и оборудване, като лихвите започват от 3%, минималният размер на кредита е 10 000 лева или 5 000 евро, а срокът за погасяване – от 12 до 60 месеца с включен 6-месечен гратисен период. Предвидена е и възможност за погасяване на равни месечни вноски или чрез сезонни / годишни вноски, които са съобразени с оперативния цикъл на клиентите с цел максимално облекчаване на  финансовата тежест. От тях обаче се очаква да участват със собствен принос в размер на минимум 15% от цената на актива  и да предоставят обезпeчение под формата на залог на новозакупения актив.

VIVACOM създава нов отдел „Дигитален и търговски маркетинг“. Начело на функцията застава Августин Миланов. На позицията старши мениджър той ще отговаря за цялостната стратегия за дигитално присъствие на бранда VIVACOM, както и за всички маркетингови инициативи на компанията, насочени към директна връзка с потребителите. 
Августин Миланов има дългогодишен опит в маркетинг отдела на VIVACOM, в който постъпва като стажант през 2006 г. Доказва бързо високите си професионални умения и преминава през различни нива на йерархията – специалист, старши специалист, младши мениджър, мениджър, старши мениджър. Успява да изгради успешен екип, който има основна роля в ребрандирането на компанията през 2009 г. и създаването на нова, модерна визия на магазините на марката. Августин е бакалавър по Икономика от Университет за национално и световно стопанство и магистър по Стопанско управление от Югозападен университет.

 

Весела Попова е новият мениджър „Човешки ресурси“ в британската компания за потребителски кредити Провидент Файненшъл България. В тази роля тя ще бъде част от висшия мениджърски екип на Провидент и ще отговаря за стратегията за човешки ресурси, процесите по подбор, обучение и развитие и др.

Весела Попова има 14 години опит в областта на човешките ресурси в УниКредит Булбанк, където е преминала през различни нива, от мениджър „Възнаграждение и придобивки“ до бизнес партньор „Човешки ресурси“ за дирекция „Корпоративно, инвестиционно и частно банкиране“. Като бизнес партньор тя е отговаряла за въпроси, свързани с подбора, обучението и развитието, възнаграждението, управлението на представянето и бюджетиране.

Весела Попова има дългогодишен опит в разработването и прилагането на стратегии за оценка и развитие на човешките ресурси, както и на политики, процеси и инструменти за осигуряване ефективното професионално представяне на служителите. Тя има магистърска степен по международни икономически отношения от УНСС.

Shell България официално представи „Знак за качество“ – най-обстойната инициатива за инспектиране и сертифициране на качеството на продуктите на пазара в България. За проекта е създадена специално оборудвана мобилна лаборатория. Анализът в мобилната лаборатория се прави с високотехнологични уреди от специалисти на SGS, които контролират параметри на бензина като октанови числа, сяра, парен натиск, дестилационни характеристики и др. За  горивата за дизеловите двигатели анализът се прави на показатели като плътност при 15 °С, пламна температура, съдържание на вода, сяра и др.

Бързото развитие на технологиите и наличието на безплатни CMS платформи като WordPress  дават възможност на всеки да създаде без усилия свой собствен уебсайт. За всички, които нямат опит в програмирането, но искат да се научат да правят уеб сайтове сами, обучението по WordPress "Как да си създадем уебсайт за половин ден" предлага една добра възможност.   То е подходящо за онлайн предприемачи, малки и средни фирми, неправителствени организации, хора със свободни професии, независими специалисти и всички останали, които имат нужда от уебсайт, но не разполагат с голям бюджет за създаването му. Целта на обучението е да помогне хора без опит в уеб разработката да създадат своите първи сайтове. Освен това, ако участниците разполагат със собствен домейн и хостинг, те ще могат да създадат своя реален уебсайт в рамките на курса.


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg