EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Улесняват достъпа на МСП до пазара

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Улесняват достъпа на МСП до пазара

mail15:10 | 09.11.2011прегледи 295 коментарикоментари 0


Европейските малки и средни предприятия (МСП) би трябвало се възползват по-добре от бързоразвиващите се нови пазари като Китай, Индия, Русия или региони като Югоизточна Азия и Латинска Америка. Това е ключовият въпрос, свързан с преодоляване на кризата, разгледан в представеното днес съобщение на Европейската комисия : "Малък бизнес, голям свят - ново партньорство за подпомагане на МСП да се възползват от глобални възможности", съобщи българскага пресслужба на Европейската комисия.
Само 13 % от европейските МСП извършват международна дейност извън ЕС чрез търговия, инвестиции или други форми на сътрудничество с чуждестранни партньори. Поради това комисията има за цел да установи по-съгласувана и ефективна стратегия на ЕС за подпомагане на МСП на международните пазари. Това може да бъде постигнато чрез засилване на услугите за подкрепа на бизнеса, като се подобрява координацията и усвояването на наличните ресурси, в това число мрежата Enterprise Europe Network. По този начин МСП биха имали по-добър достъп до съответната информация и съдействие в опититеси да проникнат на нови пазари и да намерят подходящи местни партньори. .
МСП се натъкват на различни пречки пред използване на възможностите на световния пазар, и не на последно място, когато става въпрос за достъп до информация за пазара, откриване на потенциални клиенти и намиране на правилните партньори. Наред с това те са изправени пред по-сложни проблеми като спазване на чуждестранни закони, като например задължителни норми на договорното право, митнически правила, технически разпоредби и стандарти, управление на трансфера на технологии и защита на правата на интелектуалната или индустриалната собственост. При справянето с тези предизвикателства МСП обикновено не разполагат в достатъчна степен с необходимия експертен опит и финансови или човешки ресурси в сравнение с по-големите предприятия. 23-те милиона МСП в Европа осигуряват две трети от работните места в частния сектор, като около 80 % от новите работни места, разкрити през последните пет години, са били създадени от МСП. Сектори като машиностроене и оборудване или производство на химикали в Бразилия или енергия в Индия вече позволиха на дружества в ЕС да постигнат значителни резултати и определено могат да се дадат още много други примери. За да се проправи пътя за предприятията, Европа трябва да засили процеса им на интернационализация и да осигури необходимата подкрепа на МСП при излизане на световните пазари.
 


Тагове: МСП, бизнес, пазар, ЕС
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg