EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Търговски площи, търговски улици

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Търговски площи, търговски улици

mail10:10 | 01.08.2018прегледи 967 коментарикоментари 0


Последният доклад на Colliers International показва, че пазарът на площи в модерните търговски центрове (в анализа са включени търговски центрове над 10 000 кв. м) навлиза във фаза на зрялост. За това свидетелстват редица фактори. Общото предлагане остава на нивата си от втората половина на 2017 г. - 400 660 кв. м. Търсенето продължава да е концентрирано върху утвърдените проекти (с нива на заетост над 95%) и значително надвишава предлагането в тях.

14% от усвоените търговски площи през периода са в резултат на вътрешно разместване на вече съществуващи наематели в търговските центрове. 

Показателно за фазата на развитие на пазара на търговски площи е и задържането на наемните нива на стойностите им от предходното полугодие. Търговските центрове поддържат наеми от 39 евро за кв. м на месец. При главните търговски улици, обаче, се наблюдава 12% ръст -  от 49 евро на кв. м на месец през 2017 г. на 55 евро на кв. м на месец през 2018 г. Основна причина за това покачване е недостигът в предлагането на търговски площи на бул. „Витоша".

При „биг-бокс" форматите най-активно се развиват хранителните вериги, които продължават да откриват нови обекти в страната. През разглеждания период това са Lidl, T-market и Billa. Освен с разрастване по отношение на брой локации, хипер- и супермаркетите въвеждат и нови концепции. Подобно е развитието и при търговските паркове. През първото полугодие на 2018 г. Retail Park Sredets разнообрази търговския си микс, като добави към наемателите си българската верига супермаркети CBA и магазините за осветителни тела Eltron.

През следващото полугодие шопинг центровете ще продължат да се фокусират върху оптимизация на търговския си микс, която ще включва и  преустройства и реорганизации на пространствата. Делът на сектор „Забавление и свободно време" ще нараства все повече, като част от концепцията на моловете, така и като цяло на пазара. През първата половина на 2018 г. на българския пазар стъпиха нови международни марки - NYX, Sinsay и The Body Shop, очаква се и други да последват примера им и да открият локации в България.

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 3886