АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Туристическият бранд България готов
Днес беше представен новият бранд на туристическа дестинация България. Той ще влезе в официална употреба в маркетинговите дейности на страната от есента на 2013 г. Новият бранд предлага позициониране на България като приятелска, очароваща и неразкрита в пълното си многообразие дестинация. Основната идея на бранда е „Откритие, което трябва да бъде споделено“, а слоганът (девизът) на България е „Открий и сподели“ (A Discovery to Share), съобщи МИЕТ.
Освен националното туристическо лого и слоган, са разработени десет под-бранда за различни видове туризъм, стратегия за брандиране на туристически райони и пилотен бранд на район Тракия. Всички те са интегрирани в общата архитектура на бранда и са подчинени на идеята за споделено откритие. В допълнение са създадени и концепция за собственост на бранда, насоки за комуникация и основни послания на бранда.
Брандът е разработен след задълбочен анализ на настоящото възприятие на България като туристическа дестинация и сравнение с различни конкурентни дестинации. Според изследванията налице е висока удовлетвореност от почивките в България (над 90% от запитаните чужденци), а 80% от участниците в проучванията на 10 чужди пазара, декларират склонност да посетят страната ни отново.
В хода на работата по създаване на бранд България бяха създадени 15 визуални насоки, четири от които бяха тествани в 12 държави. Избраната концепция представя многообразието и приятелското настроение на дестинация България. Тя приканва туристите да откриват нови и нови аспекти на страната. Визуалните елементи интегрират символите на слънце и цвете и се представят в различни комбинации със символи на многообразните възможности за туризъм, които предлага България. Овалните форми и свежите цветове допълват позитивното излъчване на бранда. Бранд системата е гъвкава и отворена за добавяне на нови лога и символи в бъдеще.
„За министерството това е един от най-важните и дългооочаквани проекти. Целта му е да се създаде единна и разпознаваема визия, една бранд стратегия за налагането на България като туристическа дестинация. Следващата цел е повишаването на разпознаваемостта на страната ни като целогодишна туристическа дестинация. Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса, туристическите сдружения, от наши партньори в чужбина, които имаха възможност да се запознаят с идеята национален туристически бранд на България при тестването на различни концепции“ – каза г-н Иво Маринов, Заместник-министър на икономиката, енергетиката и туризма.
Елементите на новата визуална идентичност – национално лого и слоган (графичен знак и девиз), както и специални варианти на лога за различни видове туризъм, ще бъдат достъпни за употреба срещу безплатна регистрация в он-лайн платформа. Представянето на новата идентичност на страната пред чуждестранната общественост ще бъде направено по време на туристическото изложение ITB в Берлин през м. март 2013 г. В идните месеци ще тече процес на постепенна замяна на съществуващото лого с новия бранд. Очаква се реално брандът да бъде въведен в националните маркетингови дейности през есента на 2013 г.
Новият бранд е създаден по проект „Разработване на бранд „България“, продуктови и регионални брандове и въвеждане на интегриран бранд мениджмънт“. Реализирането на дейностите по организиране на срещата е възложено на „Обединение за бранд България”, избрано за изпълнител, чрез открита процедура за възлагане на обществена поръчка. В екипа по създаване на бранд България участват над 50 експерта с опит в седем държави в областта на брандинга, туризма, проучвания и анализи, творчество и дизайн, връзки с обществеността, реклама. В стратегическия екип участват проф. Мария Воденска, проф. Симеон Желев, Росица Охридска-Олсън, Николай Неделчев и др. Творческият екип се ръководи от Нико-Александър Ян, като ключовите участници са дизайнерите Димитър Гавански, Флориан Рута, Флориан Шуберт и др.
Tweet |
|