EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Тунели под Андите – най-новият път към Азия

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тунели под Андите – най-новият път към Азия

mail18:00 | 08.10.2012прегледи 1257 коментарикоментари 0


Южноамерикански инженери, подпомогнати от японски и италиански колеги ще прокопаят най-дългата верига от тунели на двете Америки, за да улеснят търговския поток през Андите и да свържат атлантическото с тихоокеанското крайбрежие на Южна Америка, предаде Асошиейтед прес.
Проектът се нарича "Коридор Аконкагуа между два океана" и е кръстен на планината, край която ще минава трасето му. Тя е по границата на Аржентина с Чили и в нея се намира най-високият връх на двете Америки с височина от 6981 метра над морското равнище.
Сега през Андите има проход на 3200 метра надморско равнище, но седмици наред той е блокиран от снеговете и камионите могат да се окажат блокирани там при температури от минус 25 градуса по Целзий. Освен това атлантическата Бразилия изобщо няма достъп до тихоокеанските пристанища, защото нейната транамазонска  магистрала свършва още преди планинската верига. Понастоящем соята, виното и месото от Аржентина, предназначено за Китай, и азиатската електроника, предназначена за Бразилия, трябва да заобикалят с кораби най-южната част Южна Америка, което добавя 3000 морски мили към пътуването и още една допълнителна седмица.

Проектът за тунели през Андите ще съкрати разстоянието, времето и цената на транспортиране на стоки и ще е безценна връзка между южноамериканските атлантически и тихоокеански пристанища.
Експерти казват, че проектът например ще съкрати пътя между аржентинската провинция Мендоса и столицата на Чили Сантяго от 12 часа на 2 часа и половина, а цената на транспортирането на товари от 1400 долара на 840 долара на курс. Проектът е на стойност 3,5 милиарда долара. Става дума за железопътна линия, по която ще минават влакове, дълги 750 метра. Те ще са задвижвани с електрически двигатели, за да не вредят на околната среда. Влаковете ще могат да транспортират контейнери, камиони, шофьорите и по-малки влакови композиции. Линията ще е дълга 205 километра и ще включва 52-километра двойни тунели. Проектът ще бъде изпълнен за 10 години. Реализацията му се осъществява от консорциум, оглавяван от аржентинската компания Корпорасион Америка. В състава му влизат още японската Мицубиши корпорейшън, чилийската Емпресас Навиерас, аржентиската Контрерас Ерманос и италианската Геодата, която е помогнала при проектирането на тунела между Торино, в Италия, и Лион, във Франция, както и на тунела между Европа и  Африка при Гибралтар.
Консорциумът сам ще плаща за линията и ще си възвърне средства от таксите за преминаване по нея. Правителствата на Чили и Аржентина ще предоставят гаранции за отпускане на заеми за проекта, но няма да влагат в него пари на данъкоплатците. Тунелите от железопътната линия ще се спускат от Пунта де Вакас, в Аржентина /на 2393 метра над морското равнище/ до Саладийо, в Чили /на 1536 метра над морското равнище/.
Първоначално ще бъде изградена само едната тръба на тунелите. Очаква се капацитетът й да е 24 милиона тона товари годишно. В зависимост от интереса капацитетът може да бъде увеличен до 77 милиона тона товари годишно чрез втора тунелна тръба. Четири машини за прокопаване на тунели ще бъдат използвани за проекта. Като илюстрация за нуждата от тунела са данните за вноса и износа на двете страни, които най-много ще се възползват от него. Миналата година Чили внесе стоки за 75 милиарда долара и изнесе стоки за 81 милиарда долара. Аржентина внесе стоки за 74 милиарда долара и изнесе за 84 милиарда долара. Най-дългият тунел сега в света свързва японските острови Хоншу и Хокайдо. Той ще бъде "изпреварен" през 2017 г. от тунела Готар, който ще е дълъг 57 километра под швейцарските Алпи.

 

 


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg