EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Трафикът в Пекин срина продажбите на коли

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Трафикът в Пекин срина продажбите на коли

mail15:40 | 21.01.2011прегледи 687 коментарикоментари 0


Салоните за автомобили в Пекин са пусти, отбелязва ДПА."Не сме продали и една кола на жител на Пекин този месец", посочи дилър на Volkswagen AG в китайската столица. Изненадващото съобщение по Коледа, че се въвежда намаляване на броя на регистрациите на нови автомобили от 800 000 през 2010 година на 240 000 тази година доведе до огромен спад в продажбите.
Миналата година всеки ден се регистрираха по около 2000 автомобила в Пекин, но сега новите регистрационни номера се разпределят чрез жребий - китайска рулетка за потенциалните собственици на коли."Ефектът е огромен", посочва дилърът на Volkswagen в Пекин. "Достигнахме едва 2 процента от редовните обеми на продажби.
И това, което сме продали, бе за военните", допълва той. Радикалната мярка е въведена, за да се намалят задръстванията по улиците в 22-милионния град, в който има 5 милиона автомобила и често се стига до пълно блокиране на пътищата.
Пътуване, което обикновено трае 15 минути, може да се превърне в 2-часово пътешествие, пътищата приличат на огромни паркинги, а жителите на Пекин страдат от силното замърсяване. Пекинците и сега трябва да оставят вкъщи колите си един ден
от седмицата, в зависимост от номера на автомобила. Очаква се новите ограничения не само да намалят задръстванията, но и да свият нарастващото търсене на автомобили.
През януари 215 000 потенциални собственици на коли кандидатстват в лотарията за регистрационни номера, но едва всеки десети ще бъде победител в томболата, която за първи път ще се състои в сряда.
През декември слуховете за ограниченията доведоха до бум в продажбите, които бързо спаднаха след Коледа. Седмиците преди китайската Нова година, която тази година ще
бъде посрещната в началото на февруари, обикновено са пиков сезон за продажбите на автомобили."Обикновено продаваме 400 коли през януари. Тази година сме продали само 10 от началото на месеца", посочи дилър на китайския автомобилостроител Geely. Миналия месец са продадени 2000 моторни превозни средства.
В Германия акциите на автомобилните производители поевтиняха след обявяването на ограниченията. При спада на продажбите на коли заради световната финансова криза германските автомобилостроители бяха подкрепени от голямото търсене в Китай.
Никъде другаде в света не са продадени толкова много коли, колкото във втората световна икономика. Миналата година в Китай са били продадени 18 милиона автомобила, което е растеж от 32 процента на годишна основа.
Volkswagen посочи, че продажбите са се увеличили с 37 процента до почти 2 милиона, а неговото подразделение Audi за първи път продаде над 200 000 автомобила в Китай. Mercedes удвои продажбите си до 147 000 през 2010 година.
Това златно време обаче може скоро да приключи, особено ако други китайски градове, в които има големи задръствания, последват примера на Пекин. В такъв случай, предупреждават някоиексперти, целият китайски пазар може да се свие.
Една трета от всички автомобили са продадени само в двайсетина големи китайски градове. Volkswagen , която планира да инвестира около 10 милиарда евро (13,4 милиарда долара) в страната до 2015 година, остава оптимистично настроена. Дори ако китайският пазар се охлади тази година, компанията посочи, че очаква добри резултати през следващите няколко години.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg