EUR 1.9558
USD 1.8018
CHF 1.9937
GBP 2.2783
CNY 2.4960
you tube
mobile version

Товарните жп превози - частни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Товарните жп превози - частни

mail09:10 | 09.11.2011прегледи 858 коментарикоментари 0


Приватизацията на товарните превози е абсолютно необходима. Това каза за Агенция „Фокус” проф. Христо Първанов, декан на Факултет „Икономика на инфраструктурата” на УНСС. По думите му - с продажбата си товарните превози имат шанс да извършват печеливша превозна дейност. Пътническите превози в железниците са социални. Пенсионерски и ученически билет от София до Луково струва 70 стотинки. Държавата не може да се откаже от социалната функция на железниците, но ако имаме две звена – едното е товарните превози, а другото е пътническите превози и потенциалните възможности на товарните превози биват унищожавани от предвидената и безкрайна загуба на пътническите превози, това е все едно да имате едно здраво и едно болно дете, които са в непрекъснат контакт - естествено, че непрекъснато ще боледува и здравото дете и те трябва да се отделят. Ако това стане и държавата започне да понася значително по-малко бреме, тоест товарните превози отидат в частни ръце, тогава и производителността на труда ще може да се увеличи. Азбучна истина е, че в частните предприятия тя е по-голяма от тази в държавните – въпрос на интереси, на мениджмънт и така нататък. Самото отделяне също е важен фактор за увеличаване производителността на труда на железниците, каза проф. Първанов. По думите му - ако можем да говорим за болното държавно предприятие на българската икономика, това са именно железниците. 22 години се наливат все по-големи дотации от държавния бюджет и няма никакво подобряване, нито на експлоатационните показатели, нито на финансовите показатели, тоест тези дотации са като вода в пясъка, каза той. На въпрос – бягство от отговорност ли е било да не се вземат тези решения досега, той посочи, че в момента в железниците работят голям брой хора, около 30 000 души и те заедно със своите семейства трябва да понесат тежък удар. Съкращаването на част от тях, преквалификацията, аутсорсинга на редица дейности в железниците само по себе си, не може да не е травма за работещите, които са свикнали да работят в една доста консервативна сфера, посочи той. По думите му – и след вдигането на цената на билета, пътническите превози ще останат конкурентни на автобусните, защото държавата може да си позволи да извършва социална дейност с намаленията за различни групи.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg