EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Телевизиите: Зрелища & рейтинги

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Телевизиите: Зрелища & рейтинги

mail07:10 | 23.12.2014прегледи 3225 коментарикоментари 0


Елица Стефанова

Сутрешните блокове на четирите национални телевизии са почти копия един на друг. Но за разлика от новинарските емисии, при които често дадена новина се излъчва едновременно по две телевизии, при предаванията в началото на деня няма как един и същи човек да бъде в две студия. Но може би е въпрос на време да се реши и този „проблем”.
Истината е, че нито един от четирите блока не блести с нищо оригинално пред останалите, освен че има известни разлики в студията и в костюмите на водещите. Все пак предпочитанията на аудиторията са следните:

 zoom_sss

Подредбата не търпи промени вече години наред. Обществената телевизия твърдо държи около процент рейтинг, остава твърде слаба гледаемостта на TV7. Това, което се е променило е, че макар да остава лидер, от сутрешния блок на bTV очевидно има преливане на зрители към Нова, които са с почти равен рейтинг с този на конкурентите си.

По отношение на публицистичните предавания, най-висок е рейтингът на „Лице в лице” по bTV, а най-нисък на „Въпрос на гледна точка” (TV 7), плътно следван от „Предаване за хора с увреден слух” (БНТ 1). Ето и подробните данни:

zoom_sss
 Данните са за периода 1 ноември - 12/14 декември 2014 г.

Очевидно публицистиката отстъпва на зрелищата. Добър пример е битката за рейтинги на два „топ” риалити формата – финалите на "Биг брадър ол старс" (Нова) и "Сървайвър: Камбоджа” (bTV). Според данните на ГАРБ в решаващия момент "Сървайвър" е бил гледан от 1 500 000 души (46.3%), а според "Медиарисърч" "Биг брадър" е привлякъл от 31.3 % от зрителите в активна възраст.

ВИП Brother „Образцов дом” е най-гледаният VIP сезон за последните три години – епизодите тази година са привлекли средно 31% от аудиторията (18-49 г.). Survivor отчита средно 23% аудитория.

Най-гледаната програма през месец ноември е срещата между Кличко и Пулев, излъчена по Нова телевизия. В челната петица по традиция влизат bTV Новините, както и сериалът "Север - юг". Сред най-гледаните развлекателни програми се нареждат живите концерти в "Гласът на България", "Survivor: Камбоджа", "Комиците" и "Папараци", всичките по bTV. С висок рейтинг е и конкурентното музикално шоу по Нова – „Х Фактор.

Ще се запази ли тенденцията предстои да видим. Но първи сигнал, че нещо трябва да се промени, дойде от зрителско писмо, мълниеносно разпространени в интернет и предизвикало вълна от коментари. Отвореното писмо бе адресирано до една от частните телевизии, но бойкотът е принципен:

„… оттук нататък няма да гледам посредствени журналисти в посредствени предавания на посредствени теми. Бойкотирам информационната дезинформация (…)

Бойкотирам моделите ви за красота и подражание (...).

Бойкотирам смъкнатите гащи, псувните и наливането с алкохол (…).

Бойкотирам боба, лещата и зеления фасул като средства за прогноза на утрешния ден.

 

снимка:facebook


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg