EUR 1.9558
USD 1.6711
CHF 2.0898
GBP 2.2931
CNY 2.3301
you tube
mobile version

Тайната на перфектния мол

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Тайната на перфектния мол

mail08:50 | 04.11.2012прегледи 1373 коментарикоментари 0


Според най-новото представително проучване за предпочитанията на посетителите в търговските центрове, 92 % от анкетираните посочват като основен елемент на добре организирания мол бързата и лесна ориентация в него. Изследването е проведено от Алфа рисърч сред посетителите на търговските центрове в столицата и обхваща респонденти на възраст от 16 до 60 години.
Данните от проучването сочат, че анкетираните посещават моловете предимно поради удобството да пазаруват различни стоки на едно място, да избират от различни типове заведения за хранене и да се забавляват. На въпрос кое оказва влияние при избора на търговски център на преден план излизат бързата и лесна ориентация в търговското пространството на моловете, както и в паркинга (79 %), новите за България марки магазини (83%). Разнообразни заведения за хранене и качеството на киносалоните са посочени като предимство основно от младежката аудитория, а липсата на киносалон в някои от търговските центрове е посочено като недостатък.

Изследването прави анализ и на неудобствата при пазаруването в търговските центрове, посочени от анкетираните. На първо място това е сложната ориентация в търговската част на моловете. Лошото и недостатъчно, в общия случай изкуствено осветление, също е посочено като съществен проблем. Жените, които са по-голямата част от пазаруващите в центровете, са особено критични към организацията на детските кътове, а мъжете – към паркинга.
68% от респондентите посочват като много важна за тях видимостта от и към всички точки на търговския център. Наличието на слънчева светлина, дизайнерският интериор, съчетан с простор и свободно пространство, се открояват като важни отличителни елементи за един търговски център.
Попитани какво друго трябва да присъства в един мол, за да бъде максимално близо до техните предпочитания, анкетираните изтъкват повече възможности за забавления за децата, докато родителите им пазаруват, и провеждане на културни събития. Търси се и по-голямо разнообразие в типа магазини, като зоомагазин, биомагазин, музикален магазин, книжарница, аптека, магазини за дрехи и обувки, за бижута.

Характеристика на респондентите:
Изследването начертава профил на посетителите на търговските центрове. Това са основно млади хора, като 58 % са на възраст между 20 и 40 години, а жените са два пъти повече от мъжете. Характерен е високият образователен статус (висшисти - 51%); хора с доход над 500 лева. По-голямата част от посетителите прекарват около 1 час в моловете. Половината от анкетираните (51%) ходят по-често от три пъти месечно в търговските центрове. Честите посещения в моловете и дългото прекарано време в тях са важен индикатор за техния потенциал на българския пазар.
67% от анкетираните посещават търговските центрове, за да пазаруват, както в магазините на отделните марки, така и в супермаркетите. Висок е делът и на тези, които влизат за разглеждане – 44%, а в последствие вземат решение за покупките си. Значителна част от хората се хранят в моловете – 24%, а 17% консумират кафе и бърза закуска в кафенетата. Използването на услуги в търговските центрове – мобилни оператори, банкови клонове или разкрасителни процедури са по-слабо практикувани от посетителите (между 1% и 4%). Моловете са определени предимно като места за пазаруване и развлечение – чрез срещи и разходки в тях.


 


Тагове: мол, тайна
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Трейлър на руския игрален "ВЫЗОВ", заснет в Космоса

13:39 | 03-09-23 | 7549