EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Съдът отмени по-скъпите билети в София

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Съдът отмени по-скъпите билети в София

mail07:10 | 23.02.2017прегледи 1528 коментарикоментари 0


С решение на тричленен състав на Административен съд София-град от 22 февруари е отменена като незаконосъобразна Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столичната община и приложенията към нея, приети на 14 април миналата година от СОС. Това се казва в съобщение от съда.
Делото беше образувано по жалби на граждани и сдружението "Център за законодателни оценки и законодателни инициативи" срещу наредбата в цялост или отделни разпоредби от нея, се уточнява в информацията.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд.

Столичния общински съвет /СОС/ ще обжалва решението на Административния съд София - град от днес, с което се отменя решението на съвета за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община. Това се посочва в коментар на общинския съветник Зафир Зарков, изпратен до медиите от пресцентъра на СОС.
Наредбата касае поскъпването на билета за градския транспорт в столицата. Зарков посочва, че тя продължава да действа до произнасянето на Върховния административен съд.
"Надяваме се, че ще успеем да защитим нашето решение, защото сме убедени, че е правилно, а и юристите твърдят, че мотивите на съда са по формални причини", казва Зарков, общински съветник, член на транспортната комисия към СОС.

Факти и цифри

Продажбата на единични билети на цена 1,60 лв. за градски транспорт в София рязко е намаляла през последните месеци. Това съобщи през януари в интервю за медиите Изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров. По думите му, билетът сам по себе си е документ за пътници, които използват рядко и инцидентно обществения транспорт. За редовни клиенти тарифата е 1 лев на ден, ако използват годишна абонаментна карта.

За периода юни-ноември 2016 година има ръст от 46% на издадените абонаментни карти в сравнение със същия период на миналата година. Два пъти се е увеличил броят на издадените и заредени абонаментни карти по редовна тарифа. С най-голям ръст е най-продаваният превозен документ-годишната абонаментна карта, чиято цена беше намалена от 500 лева на 365 лева. За цялата 2015 година са издадени само 226 такива карти, а до 27 декември са закупени 16 263 персонализирани годишни карти. ЦГМ запази цената на еднодневната карта, която е 4 лева. Продажбите от нея също са се умножили по 3. До момента има издадени 913 хил. карти за един ден. През периода юни-ноември 2015 година са 323 хил. картите за един ден. Що се отнася до билета, за периода юни-ноември тази година спадът е 43% спрямо същия период за 2015 година. При картите с талони за 10 пътувания намалението е от 28%. Най-голямото увеличение на приходите има при годишната персонализирана карта, където допълнителният ръст е 5 млн. 124 хил. лева. При персонализираните едномесечни карти има увеличение от 2,7 млн. лева. С тези допълнителни приходи ЦГМ извършва дейността си и покрива задълженията, които има към транспортните оператори, които предоставят услугата градски транспорт.

Ще бъде въведен единен превозен документ за всички видове обществен транспорт, който може да бъде закупен чрез банкова карта, мобилен телефон или през интернет портала на ЦГМ, седейки в нашия дом. Самият превозен документ може да бъде на различен носител като мобилния ни телефон или на кредитната ни карта, което означава край на опашките за зареждане на абонаментни карти. Друга промяна е въвеждането на видеонаблюдението, което ще допринесе за много повече сигурност в цялата система и за всички участници в нея- шофьори, контрольори и пътници. Контролът по натовареността на линиите ще ни позволи да взимаме гъвкави решения в реално време за броя на превозните средства по линии, което означава край на претъпканите коли.

По отношение на средствата, които ще вложи ЦГМ в системата за таксуване Христиан Петров обяснява, че предложението към СОС е изграждане на система и нейната поддръжка, в която е включена замяна на повреден хардуер, за 10 години. Цялата система ще струва до 88 млн. лева. Точната цена ще може да бъде цитирана след провеждането на процедурата. Системата не предвижда повишение на цените на пътуването.

За периода януари-ноември 2015-2016 картите, които са продадени на място от контрольорите са намалели от 29 219 на 23 753. Съставените актове, което също се случва на място, се увеличават от 14 647 на 20 545. Сумарно санкционираните пътници са почти еднакъв брой и за двата периода. Новата система ще доведе до още по-добри резултати за разрешаването на проблема с нередовните пътници. Благодарение на видеонаблюдението и на датчиците, които ще бъдат монтирани в превозните средства, ще сме в състояние да установяваме в реално време колко пътници има, които пътуват без превозен документ. Съответно и да използваме много по-добре ресурса ни от контрольори за по-ефективен контрол, по думите на Христиан Петров.

Коментар на "Спаси София" във Фейсбук:

Административният съд в София отмени наредбата, с която се повиши цената на билета за градски транспорт в София. Тричленният състав е определил наредбата като незаконосъобразна. Решението подлежи на обжалване, но то вече повдига сериозни въпроси:
1. Разполага ли Транспортна комисия към СОС с необходимия експертен капацитет, щом едно от най-важните ѝ решения е обявено за незаконосъобразно?
2. Не се ли оказахме прави от неправителствения сектор, когато твърдяхме, че мотивите, с които се аргументира увеличението с 60% на цената на билета са голословни, необосновани и противоречиви?
3. Смята ли един от вносителите и председател на комисията по транспорт - Екатерина Йорданова да понесе отговорност и да си подаде оставката, след като решението, което тя разпалено и емоционално защитаваше се оказа един юридически провал? Дали ѝ се намира доблест за това?
4. След решението на съда в полза на разума, дали общинските съветници ще си вземат бележка и ще решат да напишат един качествен нормативен документ, който да не бъде отбивка на номера до евентуалното интегриране на чаканата от 10 години електронна билетна система?


Тагове: София, билети
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg