EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Стотици влакове без сертификати за безопасност

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Стотици влакове без сертификати за безопасност

mail13:40 | 06.07.2010прегледи 1439 коментарикоментари 0


Влакът, който се запали на гарата в Айтос в събота, не е имал сертификат за безопасност, съобщи електронното издание Bugrasinfo, цитирайки информация на в.“Труд”.
Разрешителното е изтекло още през октомври миналата година и машината не е пратена на задължителна проверка в Националния изследователски институт по транспорт, потвърдиха оттам.
Оказва се, че  БДЖ и Национална компания “Железопътна инфраструктура” масово ползват незаконни локомотиви и вагони.
От Министерството на транспорта признават, че влакът не е имал действащ сертификат за безопасност. От ведомството посочиха, че на 18 май Изпълнителна агенция “Железопътна администрация” е дала предписания на БДЖ и НКЖИ да спрат от движение всички локомотиви и вагони с изтекъл сертификат.
Двете държавни фирми обаче не са спазили заръката, а са обжалвали в софийския административен съд заповедта на шефа на Изпълнителна агенция “Железопътна администрация” Симеон Ананиев.  В момента магистратите са във ваканция и до 2-3 месеца няма кой да спре от движение незаконните влакове от движение.
Според директора на Националния изследователски институт по транспорт Йордан Костадинов двете компании се надяват административният съд да забави решението на случая. В това време ще се опитат да вкарат законодателни промени, с които да се отмени изискването сертификатите за безопасност да се подновяват на всеки 5 години, каза Костадинов.
Преди повече от два месеца стана ясно, че от общо 320 локомотива на БДЖ, които са в движение, за около 300 нямат документ, че са безопасни.
Оказва се, че от общо около 5000 товарни вагона в жп превозвача едва 1300 са със сертификат за годност. При пътническите превози в момента в движение са 430 вагона. От тях обаче само 230 имат сертификат. При старите електрически влакове от 20 само 2 са с документ за безопасност. Самите БДЖ нямат удостоверение за безопасност.
От министерството обясняват  ситуацията с липсата на пари за техническите прегледи.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg