EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Станишев притеснен за транспортните коридори

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Станишев притеснен за транспортните коридори

mail09:50 | 02.03.2011прегледи 735 коментарикоментари 0


Има опасност заради бездействието или вредни действия на правителството България да се окаже изолирана геостратегически от международните транспортни и енергийни проекти, каза на пресконференция председателят на БСП Сергей Станишев.
Той посочи, че очевидно правителството се отказва от строителството на нефтопровода "Бургас-Александруполис" и "тази тръба ще мине другаде". По думите му има и пълна неяснота около бъдещето на АЕЦ "Белене". БСП ще настоява следващата седмица да се състоят дебати по проекта за втора атомна електроцентрала и да има решение на парламента, добави Станишев. БСП се обяви категорично против решението на правителството да се откаже от заема от Японската държавна банка за международно сътрудничество за изграждането на два контейнерни терминала във Варна и в Бургас. Решението на правителството е късогледо, геостратегически изолира България от международния транспортен превоз на контейнери, смята Сергей Станишев. Няма никаква аргументация за това решение, което според стенограмата на заседанието на МС е взето без дискусия. Такива решения се вземат за три минути, а последиците са за българските граждани, заяви Станишев. По думите му България ще бъде с все по-слаба икономика и с все по-голяма безработица.
Заемът е одобрен от българския парламент, избран е консултант и тази година трябваше да започнат строителните работи, които щяха да гарантират обороти за периода на строителството от над 400 млн. лева за български строителни фирми по време на криза, отбеляза лидерът на БСП. Той добави, че проектът е трябвало да бъде готов през 2015-2016 година. По думите му заемът е при много добри условия с лихва 1,4 процента със седем години гратисен период. Станишев отбеляза, че страната ни е много закъсняла с изграждането на такива контейнерни терминали. Той посочи, че още през 1997 г. Румъния е направила такъв терминал в Констанца, към който се насочват голяма част от стоките от Черноморския регион. Депутатът Петър Мутафчиев отбеляза, че ако сега бъде прекратен договорът за заем, България не може да има изградени такива терминали по-рано от 2020 г., ако въобще намери инвеститор.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg