EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

София:Спирките на концесия?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

София:Спирките на концесия?

mail14:30 | 30.12.2014прегледи 1111 коментарикоментари 0


Столичната община планира да предостави на концесия за
максимален срок от 15 години спирките на градския транспорт. В
София има близо 2 500 спирки, по-малко от половината имат навеси
и повечето не са в добро състояние, каза кметът на София
Йорданка Фандъкова. Тя е автор на доклада, който предстои да
бъде обсъждан в комисиите на Столичния общински съвет.
Концесията е познат механизъм в повечето европейски
градове. При разработването на проекта за модернизация на
градския транспорт, който сега се изпълнява, беше заложена
подмяната на спирките с цел подобряване на условията за
пътуващите, припомни кметът. По думите й предимството на
концесията е, че в изграждането, модернизацията и поддържането
на спирките се инвестират частни средства, а публичните могат да
бъдат насочени към други мерки за модернизация.
Йорданка Фандъкова посочи, че преди време е
разглеждан вариант общината сама да инвестира в обновяване на
спирките. Търсихме средства, но консултантите от ЕК казаха, че
целта е ефективност. Ако едни пари могат да се дадат от частен
инвеститор при защита на публичния интерес, няма смисъл това да
се прави от общината, поясни кметът Фандъкова.
В хода на подготовката на предпроектното проучване
на апликационната форма представители на "Джаспърс" /механизъм
за техническа помощ на ЕК, Европейската инвестиционна банка и
Европейска банка за възстановяване и развитие/ предложиха да
осигурят финансова помощ, за да може да се направят анализи и
проучвания за намиране на възможност за публично-частно
партньорство на спирките като част от мерките за подобряване на
услугите. По Закона за обществените поръчки беше избран
консултант, който направи анализите и проучването показа, че
концесията е подходяща правна възможност за привличане на частни
инвестиции, посочи тя.
Консултантът предлага всички спирки да се
разделят в четири обособени позиции, като по негови изчисления
минималната инвестиция общо за четирите пакета е 20 млн. лв.
Целта е пакетите да са относително равностойни.
Инвеститорът ще трябва да изгради и поддържа спирките и навесите
като получава правото да разположи в обхвата им търговски
обекти - павилиони за продажба на вестници и дребни пакетирани
стоки, както и да разполага рекламни съоръжения. Може да ги
експлоатира сам, но може и да ги отдава под наем, каза
Фандъкова.
Всеки един от пакетите може да бъде концесиониран
самостоятелно или в пакет, но за не повече от две позиции,
информира кметът на София. Задължителният максимален срок за
доставката и монтажа на новите спирки е 36 месеца, поясни
Йорданка Фандъкова. Този срок има най-висока тежест при оценката
на предложенията. Който предложи най-малък срок за доставка и
монтаж той ще има най-голямо предимство, обясни кметът на София.
Другите два критерия са инвестиционна програма и концесионно
плащане.
Идеята е всеки концесионер да предоставя на
Столичната община поне 5 процента от общата рекламна площ на
спирките за социални или информационни кампании. След
монтирането съоръженията, които са с некомерсиална цел стават
собственост на Столичната община. Инвеститорът е длъжен да
застрахова всички елементи на спирките и да ги поддържа в добро
състояние.
Кметът разясни, че за всяка година от концесията
се предоставят банкови гаранции за добро изпълнение,
непредоставянето на която и да е от тях се счита за условие за
прекратяване на договора. Концесионерът ще дължи неустойки при
неизпълнение, частично изпълнение или подмяна на елементи на
предоставения инвестиционен план, както и при незаконно
строителство в границите на обекта, неизпълнение в срок на
задължението за концесионно плащане.
По думите на Йорданка Фандъкова концесията се
прекратява при констатирано трайно неизпълнение на задължения за
поддържане на спирките и съоръженията в добро експлоатационно
състояние. Трайно е неизпълнението продължило непрекъснато
повече от десет календарни дни след изтичане на срока за
отстраняване на нарушението или повече от три пъти в рамките на
два последователни календарни месеца, каза кметът на София
Йорданка Фандъкова.
Източник:БТА


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg