EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

София: Интегриран градски транспорт през 2015г.

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

София: Интегриран градски транспорт през 2015г.

mail16:10 | 31.01.2012прегледи 825 коментарикоментари 0


Четиригодишна програма на Столичната община предвижда промени във видовете карти за пътуване, зоните за паркиране и обновяване на градския транспорт, съобщи пред журналисти заместник-кметът Любомир Христов, информира БТА. Марките по програмата, която предстои да влезе за обсъждане в Столичния общински съвет, ще се реализират до 2015 година. През следващата година предстои внедряването на електронната система за таксуване и в автобусния транспорт, с което ще приключи поставянето на системата в целия градски транспорт. Общината предвижда да се въведе изцяло електронна карта за пътуване. По думите на Христов едно от предимствата ще е решаването на проблема с откраднатите карти - при електронна карта пластиката ще може да се анулира и да се издаде нова за остатъка от заредените пътувания.

С започващия в края на тази година проект за интегриран градски транспорт, финансиран по ОП "Регионално развитие" ще се изгради система за управление на трафика по 20 кръстовища, откъдето преминават 80 % то превозните средства на градския транспорт. Ще се поставят 600 електронни информационни табла. До края на 2013 година с част от средствата ще се завърши подмяната на тролейбусите в столицата, а с друга част - ще се изгради нова трамвайна линия от Духовна семинария през "Дианабад" до "Дървеница", както и ще се обнови изцяло трамвайното трасе по бул. "България".
С подготвен от общината в момента проект, с който ще се кандидатства през следващия програмен период на ОП "Регионално развитие" ще се строи тролейбусна мрежа, а част от проектираните 10 нови трасета ще се финансират и с бюджета на общината, посочи Христов. Общината прогнозира, че тогава половината от пътуващите в надземен транспорт в тези направления ще ползват метрото, а половината от ползващите автомобили пак в тези участъци също ще пътуват под земята. През 2014 година ще започне строителството на третата линия на метрото от "Овча купел 2" до бул. "Вл. Вазов".
Една трета от автобусите в София ще бъдат подменени за следващите четири години.

 

Всички карти в градския транспорт до средата на тази година ще станат електронни, предвижда общината. Изключение ще са само картата за един ден за всички линии и картите, които важат в цялата страна. От началото на март ще започне предлагането на семеен пакет за родител и ученик, в който картата за пътуване за всички линии за двамата ще е с обща цена 60 лева. Освен това ще има и бизнес-пакет за фирми и служителите им, които са с над 50 души персонал. Според условията платените 10 месеца в рамките на една година ще са с бонус още два месеца. Плащането на картата ще може да се извършва ежемесечно, както от фирмата, така и от служителите, които ще могат да ползват услугата след заявка от фирмата. Освен електронните карти със снимка на потребителя, ще има и неперсонализирана карта с цена 60 лева. Ще се въведе и карта за метро - за двете му линии - с цена 35 лева. От пролетта от употреба ще отпаднат талоните за пет пътувания, комбинираният билет за метро и наземен транспорт, петдневната карта за всички линии, месечните и тримесечните карти за една и две линии, месечните карти за две линии, тримесечните и шестмесечните линии за ученици, студенти и пенсионери. От същия период предстои увеличаването и на глобата за нередовен пътник от 10.00 на 20.00 лева. До две седмици в интернет-страницата на Центъра за градска мобилност ще бъде пуснат калкулатор, с които всеки може да пресметне кой документ за превоз ще му е най-изгоден.
Предстои внасянето на промени в наредбата за организацията на движението. В частта "Синя зона" се предвижда сега съществуващата да се раздели на две части - синя и зелена зони. Разликата ще е времето за разрешено паркиране - при първата до два часа, а при втората - до четири, както и времето на действие - от 8.00 до 20.00 ч. в "синята", а от 8.30 до 18.30 ч. - в "зелената".
С пускането на паркингите по метростанциите ще се въведе и системата "паркирай и пътувай" с облекчена цена за ползващите метрото като алтернативен превоз за придвижването им в града. Предвижда се и възможността за обособяването на "жълта зона", която ще е безплатна, но с контрол върху паркирането на превозните средства според закона за движение по пътищата.


 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg