EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Слаби и силни страни на МСП

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Слаби и силни страни на МСП

mail12:15 | 30.07.2012прегледи 694 коментарикоментари 0


Кръгла маса, посветена на малкия и среден бизнес, проведе Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), а EconomyNews.bg беше медиен партньор. Темата беше „Резултати от анализа на състоянието на българските МСП и обсъждане на мерки за тяхното развитие”.

Тя бяха  представени от д-р Ралица Ганева, Софийски университет „Св. Климент Охридски”. Сред основните въпроси, разгледани в него, са: Какво се случва със сектора на МСП днес? Кои са предприятията, които все още не са преодолели кризата? Кои са най-устойчивите предприятия? Каква е връзката между факторите за конкурентоспособност и икономическото възстановяване?
Анализът регистрира като основни проблеми на българските МСП слабата иновационната активност, патентната дейност и интернационализация. Силни страни на българските МСП се очертават тяхната гъвкавост, приносът им към относително запазване на заетостта в страната, засилващият се фокус на предприемачите върху обучението на човешките ресурси, използването на ИКТ и прилагането на добри практики (планиране, стратегии, маркетинг). Регистрираните заплахи пред развитието на сектора са свързани с отложени инвестиционни планове, затруднения достъп до финансиране, висока междуфирмена задлъжнялост, слабата устойчивост на сектора в средносрочен и дългосрочен план по отношение унаследяване на семейния бизнес, както и относително ниското ниво на предприемачество сред младите. Както през 2011 г., така и сега, възможностите пред развитието на сектора на МСП се свързват най-вече с очакваното икономическо възстановяване и по- активното поведение от страна на предприятията, особено по отношение на експорта. Добрите възможности за развитие на българските МСП се базират на няколко характеристики на сектора: високия дял на предприемачите с висше образование; активното ползване на ИКТ и интернет от предприемачите; високия дял предприемачи с нагласа за „втори шанс”, особено сред жените, по-образованите и по-младите.
В актуализирания анализ се очертава политики, стимулиращи българските МСП, а именно: подобряване на нормативната и институционалната среда в две посоки – укрепване на институциите и отговорността на бизнеса; засилване на устойчивостта на сектора на МСП (инвестиране в обучение по предприемачество, подкрепа на семейния бизнес), подобряване на достъпа до финансиране, подкрепа на иновационната и патентната дейност, стимулиране на интернационализацията, подкрепа на добрите практики.
В дискусиите взеха участие представителите на браншови и работодателски организации, държавни и банкови институции, изразявайки общото мнение за полезността и необходимостта от този вид анализи.

Идеята за провеждане на дискусионна кръгла маса е продиктувана от желанието да обсъдим основните проблеми на българските малки и средни предприятия, очертани в актуализирания анализ, мерките, които следва да предприемем като действия за преодоляването на проблемите, както и да подпомогнем консолидирането на усилията на държавните институции, неправителствените организации и бизнеса в посока увеличаване конкурентоспособността на нашите предприятия, подчерта Марияна Велкова, изпълнителен директор на ИАНМСП, при откриването на събитието.
 


Тагове: МСП, кръгла маса
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg