EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Скандалът "България еър" - "Алма тур"

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Скандалът "България еър" - "Алма тур"

mail12:50 | 11.09.2011прегледи 2258 коментарикоментари 0


Това са чисто търговски спорове. Въпросът за нас е крайно неприятният шамар върху имиджа на страната, каза пред БНР Иво Маринов, заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията във връзка със скандала между "България еър" и "Алма тур". Бяхме изненадани от скандала, който се случи в края на един успешен сезон. Ние нямахме информация, че има проблем между двете компании. Това, което се случи тези дни, се надяваме бързо да бъде разрешено чрез преговори. Ние като държава не можем да се месим в търговски спорове, освен да ги призовем по-бързо да се разрешат нещата, категоричен бе Маринов.

Той каза, че държавните институции ще направят проверки кой е виновен и ако има такъв той ще си понесе последствията. "Проверката на прокуратурата следва действията на лица от туроператорската фирма, които са довели до такава ситуация. Чакаме резултатите от проверката в най-скоро време. Премиерът заяви, че ако не се споразумеят лицензите им ще бъдат отнети. КЗП също провери "Алма тур", там се надяваме да имаме резултат от тази проверка в най-скоро време, обясни Маринов. От своя страна Любомир Панковски, изпълнителен директор на "Алма тур" призова "България еър" да седнат още днес на масата на преговорите. "От там няма индикации за желание за преговори още днес. Бих желал да направя уточнение – "Алма тур" има повече от 15 дружества в България.

"Алма тур" няма никакви задължения към авиокомпания "България еър" и уверявам всеки един гражданин, както и туристите, че "Алма тур" продължава да осъществява своята дейност така, както трябва в тези условия, в които се намираме. Работим като туроператор. Ако има някакъв парадокс и задължения, то те не са на "Алма тур", а са на една от фирмите в групата, която се казва "Алма тур флай", обясни Панковски.

Той добави, че знаят за проблема, който имат в "Алма тур флай". "Никога не сме отричали, че имаме задължения към "България еър", но има две гледни точки. Нека да седнем на масата на преговорите без да изнасяме информации, непотвърдени от другата страна", призова отново Панковски и се извини на всички граждани, които са претърпели някакви неудобства в своите пътувания. Стоян Георгиев от "България еър" заяви, че призовава "Алма тур" на разговори по всяко време. "Искаме конструктивни разговори. Бяха провеждани такива срещи, но не доведоха до финално решение. Нека да заповядат "Алма тур" в офиса на "България еър" и да продължим разговорите", подчерта Георгиев.

Драмата започна, след като на 9 септември четири полета за Москва и Санкт Петербург бяха отменени. Причината за отлагането на полетите се оказа финансовите разногласия между авиокомпания Bulgaria Air и приемащия туроператор "Алма Тур". Основните потърпевши на този спор бяха 650 чуждестранни гости, сред които имаше много жени и деца. Те трябваше да останат на летището с часове, притеснени, без да знаят, кога ще могат да се върнат в родината. Руснаците бяха особено обезпокоени от изтичането на визите. Изпълнителният директор на Асоциацията на туроператорите на Русия Мая Ломидзе съобщи, че руските туроператори нямат никакви дългове пред приемащата българска компания "Алма тур". "През февруари 2011 г. по искане на "Алма тур" руските туроператори предплатиха депозитите – именно за да се платят септемврийските обратни полети. Нещо повече, схемата, при която парите за самолетни билети за Bulgaria Air се плащат през "Алма тур" беше предложена на руските туроператори от ръководството на българския авиопревозвач. В резултат руските туристи се превърнаха в заложник на конфликта между "Алма тур" и Bulgaria Air ", заяви Ломидзе.

Ирина Тюрина от Руския съюз на туроператорите обвини Bulgaria Air в шантаж, защото авиокомпанията нарочно забавяла руските пътници на летище Бургас, опитвайки се да ги накара повторно да платят вече купените си билети.

"Холдинг "Алма тур" има дългове към българския авиопревозвач Bulgaria Air за 3,5 милиона евро, като тези дългове са съществували още преди започването на летния сезон през май. Но Bulgaria Air е продължила да работи с тях, нещо повече, предлагала е на руските туроператори да сключват договори за авиобилети не директно, а само чрез "Алма тур", каза тя.

Очевидно е, че туристите са си платили билетите, иначе те едва ли щяха да летят в България, а и от Bulgaria Air прекрасно знаят това. Но авиокомпанията е решила да шантажира руските туристи и да ги принуди повторно да платят, добави Тюрина. Според нея момента за конфликта между авиокомпанията и "Алма тур" е избран удобно – в края на летния сезон. Това е издевателство над пътниците, които бяха вкарани в конфликта между два стопански обекта, коментира Тюрина. За разрешаването на ситуацията се наложи намесата на българското правителство. По разпореждане на премиера Бойко Борисов екипи от три министерства работят за разрешаването на проблема с блокираните на бургаското летище туристи. Това са Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Министерство на икономиката, енергетиката и туризма и Министерство на външните работи. Министър-председателят Бойко Борисов е категоричен, че ако не се постигне споразумение, лицензите на всички участници в скандала трябва да се отнемат. По негово разпореждане правителственият самолет "Еърбъс" транспортира руски туристи от летището в Бургас до Москва. /БГНЕС

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg