EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Сигурността - най-важно при онлайн пазаруване

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Сигурността - най-важно при онлайн пазаруване

mail14:06 | 13.11.2020прегледи 2243 коментарикоментари 0


За над половината онлайн бизнеси (55%) повишеният риск от измами при дигиталните трансакции е основно опасение по време на пандемията. Това показва международно проучване на Paysafe - специализирана платформа за дигитални разплащания.

Проучването установява, че притеснение съществува и сред самите потребители. 60% от онлайн бизнесите вярват, че техните клиенти са по-загрижени от всякога за това, че могат да станат жертва на финансова измама по време на COVID-19, като 76% вече са забелязали промяна в начина, по който потребителите плащат (50% за България) – близо 40% търсят по-сигурни алтернативи.

Резултатите са част от допълнително проучване сред бизнеса, част от ежегодното проучване „Изгубени в трансакциите“ (Lost in Transaction) - Как COVID-19 трансформира поведението на МСП по отношение на онлайн плащанията. Участие в него взеха 1100 малки и средни онлайн бизнеси, които споделиха наблюденията си за ефектите на COVID-19 върху техните организации.

Сигурността като ключов критерий за бизнеса, когато става въпрос за онлайн плащания, също се оформя като водеща тенденция в проучванията от 2018 и 2019 г. и въпреки безпрецедентната година на нови предизвикателства, тя остава основната грижа за плащанията на бизнеса. 45% от респондентите поставят сигурността на трансакциите в топ три на най-важни фактора при оценка на методите за плащане - тя взима предимство пред надеждността (36%), цената (34%) и лесната интеграцията (22%). Все пак 58% от онлайн бизнесите споделят, че им е трудно да постигнат баланс между подобряване на сигурността и по-доброто потребителско изживяване толкова бързо и лесно.

„Защитата от измами отдавна се възприема като основна грижа за бизнеса и потребителите, но нашето проучване сочи, че COVID-19 допълнително е изострил сетивата ни и днес сигурността е по-приоритетна от всякога. Икономическото въздействие на пандемията доведе до естествена нужда както на потребителите, така и на бизнесите, да защитят своите финанси. Заедно с това знаем, че исторически броят на финансовите измами се увеличава по време на национални и глобални кризи. Тази пандемия не е изключение“, сподели Дани Чазоноф, главен оперативен директор в Paysafe.

Според проучването „Изгубени в трансакциите“, проведено сред 8000 потребители през март - април тази година защитата срещу измами (34%) и защитата на финансовите данни от измамници (32%) са двата основни фактора, които влияят на потребителите при избор на метод за плащане. Над половината от потребителите (51%) заявяват, че биха одобрили всяка мярка за сигурност, ако тя гарантира защита на данните им, дори на цената на не толкова добро потребителско изживяване.

„Повече потребители от всякога пазаруват основно онлайн предвид националните рестрикции срещу COVID-19 и липсата на желание да напуснат дома си. 18-те процента от потребителите, които споделиха, че са пазарували онлайн за първи път при първоначалната карантина, могат да имат притеснения относно изпробването на нови начини на плащане. Други потребители, които вече са свикнали да пазаруват онлайн, може да ползват нови онлайн търговци, с които не са запознати, а това може да засили притесненията им да споделят финансови данни. За онлайн бизнесите, които искат да привлекат и задържат клиенти от тези две групи, предлагането на по-голям избор при методите за плащане е от съществено значение", допълни Чазоноф.

За проучването

За да събирането на тези данни, Paysafe поръча провеждането на проучване на Sapio Research сред 1100 онлайн бизнеса, базирани в България, САЩ, Великобритания, Канада, Италия, Австрия и Германия и 350 компании, които продават предимно продукти или услуги в магазини в САЩ и Канада, между 9-18 септември 2020 г.

Това проучване за онлайн бизнесите е допълнение към провелото се през март и април мащабно проучване за нагласите към дигиталните разплащания сред 8000 потребители от Великобритания, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България и Италия (средно по 1000 респонденти на пазар).

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg