EUR 1.9558
USD 1.8323
CHF 2.0113
GBP 2.2729
CNY 2.5284
you tube
mobile version

Ръст на жп трафика към България от Турция и Гърция

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ръст на жп трафика към България от Турция и Гърция

mail10:02 | 07.06.2016прегледи 717 коментарикоментари 0


„БДЖ - Товарни превози” продължава да запазва дяла си от над 50 % в тоталния трафик, който се генерира от съседните ни държави, движещ се към Централна и Западна Европа. Това каза инж. Любомир Илиев, управител на „БДЖ - Товарни превози” ЕООД за агенция „Фокус” във връзка превозите през граничните преходи. По думите му, целият трафик, който минава през България като транзитен, всяка година расте с около 10-12 %, което е ясна изразена положителна тенденция. „Ако смея да направя прогноза, трафикът основно ще се увеличава от гръцката и турската част. В Гърция голяма китайска компания инвестира и част от трафика ще бъде пренасочен към България. От турска страна очаквам традиционните ръстове от 15-20 % на година да се случат и през 2017 г.“, заяви той. „Ние имаме лидерска позиция в превоза на товари с тези две съседни държави, затова очаквам и нашият трафик да се увеличи с 15-20 %“, обясни инж. Илиев.
По отношение на това какви са предвидените мерки за повишаването на позициите на „Дунав мост“ при Русе, Любомир Илиев посочи, че ще се опитат да възвърнат позициите си на румънския пазар чрез изгодно сътрудничество с Румънските държавни железници. „През годините те също са изгубили доста от позициите си на месният пазар. Аз съм оптимист и смятам, че до два-три месеца ще се усети промяната и при превозите през Русе“, уточни той.
Във връзка с вътрешния трафик, който трябва да се генерира, като интермодален транспорт, управителят на „БДЖ-Товарни превози“ коментира, че в момента в България има един-единствен частен терминал, който оперира на територията на страната. „Той е в Стара Загора. За съжаление, там капацитетът не е много голям и няма достатъчно товари, които да можем да изнасяме чрез този вид транспорт“, посочи инж. Илиев. „Оптимист съм за бъдещето, тъй като предстои откриването на интермодален терминал в Пловдив, планира се изграждане на терминал и във Варна. Смятам, че за 2017 г. ще можем да генерираме и вътрешен трафик от контейнерен транспорт, който е до България и от страната ни към Западна Европа“, изрази увереност той.
„За разлика от първите пет месеца на 2015 г., когато имахме загуба от около 6 млн. лв., тази година за същия период дружеството ще е на малък плюс“, добави управителят. „Нашите цели са задържане на лидерските позиции и навлизане на нови пазари. В края на м. юни ще отчетем първите 5 месеца от годината, като тенденцията е много оптимистична“, каза още инж. Любомир Илиев.

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Новите пенсионери през 2023

15:05 | 04-03-24 | 1048